كدخبر: 6462 بدون دیدگاه

فرماندار شهرستان نور: غرب مازندران دارای استعداد گردشگری فراوانی است و باید به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری شناخته شود

تاریخ انتشار : در ساعت:
فرماندار شهرستان نور: غرب مازندران دارای استعداد گردشگری فراوانی است و باید به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری شناخته شود

قلم ما: فرماندار شهرستان نور در همایش توسعه منطقه ای مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار داشت:با توجه به ظرفیت های استان و خصوصا غرب مازندران پیشنهاد می کنم قانون سازمان توسعه عمران سواحل که … فرماندار شهرستان نور در همایش توسعه منطقه ای مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار داشت:با […]

قلم ما:

فرماندار شهرستان نور در همایش توسعه منطقه ای مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار داشت:با توجه به ظرفیت های استان و خصوصا غرب مازندران پیشنهاد می کنم قانون سازمان توسعه عمران سواحل که …

فرماندار شهرستان نور در همایش توسعه منطقه ای مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار داشت:با توجه به ظرفیت های استان و خصوصا غرب مازندران پیشنهاد می کنم قانون سازمان توسعه عمران سواحل که سالها قبل تصویب شده اجرا گردد.

هادی خنجری در این همایش گفت:خدمت رئیس و اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت،جناب آقای پالوچ معاون موسسه پژوهش های اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و همه مدیران استانی و خصوصا جناب دکتر خیریانپور معاون اقتصادی استانداری مازندران خیرمقدم عرض میکنم، بسیار خوشحالیم که در خدمت شما عزیزان هستیم.

فرماندار شهرستان نور ادامه دارد:شهرستان نور،این سرزمین ولایتمدار ۶۰۲ آلاله تقدیم نظام انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و پاسداری از خیمه اهل بیت در کشورهای اسلامی کرده است،این سرزمین هنوز هم بوی شهدا می دهد و بنده افتخار میکنم که به عنوان خادم در خدمت مردم خوب این شهرستان هستم.

خنجری اظهار داشت: از دو میزبان اصلی جلسه جناب دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار زحمت کش و خستگی ناپذیر استان مازندران و جناب دکتر اسماعیلی نماینده پیگیر و پرتلاش شهرستان های نور و محمودآباد باید سپاسگزاری کنم از اینکه این فرصت را در اختیار مردم خوب شهرستان و استان فراهم کردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور در ادامه با اشاره به مشخصات شهرستان خاطرنشان کرد:شهرستان نور با ۲۶۷۵ کیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین شهرستان استان دارای سه بخش و ۵ شهر، ۱۲۱ هزار نفر جمعیت دارد که بیشترین جمعیت در حوزه روستایی است و نسبت جمعیت ما در حوزه روستایی و شهری ۶۶ هزار به ۵۵ هزار نفر است.

این مسئول افزود:کل اراضی قابل کشت ما ۲۱ هزار هکتار است که سطح زیرکشت کشاورزی ما ۱۵ هزار هکتار،باغات ۲۵۰۰ هکتار است،رتبه اول تا سوم استان در حوزه دام و طیور داریم،تعداد تولید جوجه یک روزه گوشتی ما ۱۰۰ میلیون قطعه،دام سبک ۳۴۰ هزار راس و سنگین ۶۶ هزار راس است.

هادی خنجری تصریح کرد:حال با توجه به این ویژگی ها و ظرفیت در شهرستان باید سوال کرد اعتبارات این حوزه در استان و شهرستان کافیست!

فرماندار نور با اشاره به حوزه گردشگری گفت:وسعت جنگل ما ۲۷۵ هزار هکتار است و بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه با ۳۶۰۰ هکتار در نور واقع شده است،پارک جنگلی نیز کشپل با ۲۱ هکتار به منطقه زیبای لاویج و پارک جنگلی رویان با ۲۰۵ هکتار به آبشار آب پری وصل می شود.البته با توجه به اینکه مناطق تاریخی و توریستی و مواهب طبیعی،رودخانه های بزرگ و آب بندان های فراوان و ظرفیتی که در شهرستان ما به لحاظ صنعتی،گردشگری و کشاورزی دارد موانع و مشکلات داریم،درهم تنیدگی کوه،جنگل،ساحل و دریا باعث شده دستگاه های اجرایی در حوزه اختیارات و وظایف سازمانی در حوزه توسعه گردشگری و صنعت دچار چالش هایی باشند.

هادی خنجری در خصوص توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت:با توجه به ظرفیت های استان و خصوصا غرب مازندران که دارای استعداد گردشگری است پیشنهاد می کنم قانون سازمان توسعه عمران سواحل که سالها قبل تصویب شده اجرا گردد و با توجه به این ظرفیت در غرب مازندران من پیشنهاد میکنم به عنوان یک مطالبه،باید غرب مازندران را به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری ببینیم.

فرماندار شهرستان نور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی رئیس و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی جهت برگزاری این همایش بیان کرد:از همه شما عزیزان و خصوصا ائمه محترم جمعه شهرستان جهت حضور در این همایش سپاسگزارم.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳