كدخبر: 5427 بدون دیدگاه

مدرس دوره های مدیریت و تضمین کیفیت شهرداری رویان اظهار داشت: ما می توانیم متولی صادرات فرهنگ ایرانی اسلامی در شهر رویان به کشورهای اسلامی باشیم،

تاریخ انتشار : در ساعت:
مدرس دوره های مدیریت و تضمین کیفیت شهرداری رویان اظهار داشت: ما می توانیم متولی صادرات فرهنگ ایرانی اسلامی در شهر رویان به کشورهای اسلامی باشیم،

به گزارش قلم ما، استاد پورقاز گفت: فرهنگ یکی از مقوله های بنیادین زندگی انسانی است که اساس و پایه بسیاری از ساختارهای اجتماعی است. فرهنگ مجموعه ای از ارزش ها، باورها، آداب و رسوم زندگی، ابزارها و فنون مختلف و حتی نوع پوشش و مسکن انسان هاست. استاد پورقاز گفت:فرهنگ را بر دو گروه […]

به گزارش قلم ما، استاد پورقاز گفت:

فرهنگ یکی از مقوله های بنیادین زندگی انسانی است که اساس و پایه بسیاری از ساختارهای اجتماعی است. فرهنگ مجموعه ای از ارزش ها، باورها، آداب و رسوم زندگی، ابزارها و فنون مختلف و حتی نوع پوشش و مسکن انسان هاست.
استاد پورقاز گفت:فرهنگ را بر دو گروه مادی و معنوی می توان تقسیم کرد. فرهنگ مادی به دستاوردهای مادی یعنی ابزار و ادوات و فن آوری مربوط می شود و فرهنگ معنوی شامل اندیشه ها، باورها و ارزش ها و به طور کلی دستاورهایی غیر مادی بشراست.
وی با اشاره به اینکه، منشور ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد در حوزه فرهنگ و اجتماع و نهاد خانواده تعریف شده است گفت:
آن چه شهرها را از یکدیگر متمایز می سازد فرهنگ هایی است که هر شهر در خود دارد بعضی از آن شهرها شهرهای فرهنگی هستند و بعضی فرهنگ شهری دارند.
وی افزود:برای بیان تفاوت آن ها باید گفت که شهر فرهنگی شهری است که حامل تمدن و فرهنگ دیرینه است، شهری است که خصوصیات و عناصر فرهنگی خود را در خود جای داده است و از این نظر برای مردم تمام جهان ارزشمند است. اما آن چه حائز اهمیت است فرهنگ شهری است.
فرهنگ با مجموعه ای از هنجارها، ارزش ها باورها سبک زندگی انسان را در شهر تعیین می کند یا با اجرای اعمال فیزیکی در فضای شهر، نمادهایی را با معانی خاص برای شهرنشینان تداعی کرده حس تعلق و خاطره انگیزی را در آنان احساس رضایت مندی از زندگی در شهر خود ایجاد می کند.
همچنین فرهنگ شهری است که با منابع فرهنگی شهر از قبیل بناهای تاریخی، صنایع دستی و گردشگری، آداب و رسوم شهرنشینان و منابع شهری است ارزش و اعتبار می بخشد و سبب توسعه فرهنگی واجتماعی و اقتصادی و… در جوامع شهری می شود.
استاد پور قاز ادامه داد:بسیاری از کارشناسان مدیریت شهری بر این باورند که باید فرهنگ شهری را آموزش داد و این کار نیاز به یک مدیریت کارآمد و دقیق بر منابع فرهنگی شهر دارد.
شهر نمی تواند شهری فرهنگی باقی بماند مگر آن که مدیریت شهری بر عناصر فرهنگی آن شهر مدیریت کند و آن را به یک سرمایه فرهنگی با برنامه ریزی فرهنگی، اجتماعی بدل سازد.
استاد پورقاز گفت:یکی از دلایلی که در بحث فرهنگ ما شهر رویان را انتخاب کردیم این است که همه ما میدانیم که شهر رویان یک مسیر بسیار استراتیژیکی دارد و در هر سال ورود چندین هزار نفر از مسافرین و گردشگران به این شهر سفر می کنند اما آنچه که دغدغه اصلی ما در بحث توجه به حوزه فرهنگ بود ، فرهنگ و تاریخی است که مردمان این سرزمین دارند.
وی بیان داشت: می توان به این تاریخ اشاره کرد و دلیلی اصلی ما که به این شهر آمدیم و در حوزه مدیریت فرهنگی فعالیت داشته باشیم که با برنامه ریزی هایی انجام شده و تا در گسترش فرهنگ ایرانی ،اسلامی فعالیت نماییم.
این مدرس دانشگاه گفت:شهر رویان در مسیر حرکت بسیاری از مسافران توریسم زیارت، شمال و شمالغرب کشور جهت زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا ( ع) در حوزه جغرافیایی استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان می باشد.
با صحبت های آقای مهندس توکلی شهردار رویان شهر رویان می تواند در حوزه گردشگری اسلامی در کل کشورهای اسلامی شناخته شود، حضور اقوام های و ملیت های متفاوت ملی و بین المللی در فواصل سال در شهر رویان دلیل روشن جهت شناسایی فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
استاد پورقاز افزود: قطعا این گردشگران با کوله باری از فرهنگ ها، آداب ها و رسوم ها می آیند و آیا ما می توانیم جامعه هدف خود را در شهر رویان طوری تعریف کنیم شهر خودمان و فرهنگ مردم مان را که فرهنگ ایرانی و اسلامی است به کشورهای دیگر صادرات نماییم.
شهر برای اینکه اصالت و کیفیت فرهنگ را داشته باشد ما می توانیم متولی صادرات فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.
وی گفت:شهرداری بعنوان یک نهاد مردم محور در حوزه فرهنگ بسیار تاثیرگذار است این موضوع یک رویکرد جهادی میخواهد و همه نهاد ها باید این همکاری را با شهرداری در ترویج فرهنگ داشته باشند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳