كدخبر: 4417 ۱ دیدگاه

با پیشنهاد تهیه یک برنامه راهبردی؛ تشکیل موسسه رده‎بندی ملی قوت گرفت مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر پیشنهاد کرد: نقشه راه و برنامه راهبردی تشکیل موسسه رده‎بندی ملی ایرانی تهیه شود.

تاریخ انتشار : در ساعت:
با پیشنهاد تهیه یک برنامه راهبردی؛ تشکیل موسسه رده‎بندی ملی قوت گرفت  مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر پیشنهاد کرد: نقشه راه و برنامه راهبردی تشکیل موسسه رده‎بندی ملی ایرانی تهیه شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تشکیل کارگروه ایمنی و امنیت دریانوردی، اظهار کرد: نوسازی ناوگان سنتی کشور، ایجاد موسسه رده‎بندی ملی ایرانی، توسعه گردشگری دریایی، و امنیت دریانوردی به‎ویژه در زمینه دزدی دریایی و شناورهای صیادی از مهمترین اولویت‎های کارگروه ایمنی و امنیت دریانوردی هستند. اله‎مراد عفیفی‎پور در گفت‎وگو با […]

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تشکیل کارگروه ایمنی و امنیت دریانوردی، اظهار کرد: نوسازی ناوگان سنتی کشور، ایجاد موسسه رده‎بندی ملی ایرانی، توسعه گردشگری دریایی، و امنیت دریانوردی به‎ویژه در زمینه دزدی دریایی و شناورهای صیادی از مهمترین اولویت‎های کارگروه ایمنی و امنیت دریانوردی هستند.

اله‎مراد عفیفی‎پور در گفت‎وگو با خبرنگار مارین‎تایمز به اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان سنتی اشاره کرد و گفت: تسهیلات ارزان برای نوسازی ناوگان سنتی از طریق وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار متقاضیان قرار می‎گیرد. همچنین تدوین و بازنگری استانداردهای فنی و ایمنی ناوگان موجود برای اصلاح و ارتقای سطح ایمنی، یکی دیگر از اقدامات ما برای نوسازی ناوگان سنتی است.

وی، تجهیز ناوگان سنتی کشور به تجهیزات ایمنی و ناوبری و ارائه تسهیلات ارزان قیمت گروهی از طریق وجوه اداره شده سازمان بنادر، را از دیگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان سنتی برشمرد و گفت: در همین راستا پرسنل دریانورد شاغل بر روی شناورهای سنتی براساس استانداردهای کنوانسیون STCW آموزش دیدند.

او درباره وضعیت موجود ناوگان سنتی، گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۲۹۰ فروند موتورلنچ چوبی و فایبرگلاس سنتی و پنج هزار و ۲۱۷ فروند شناور صیادی چوبی و فایبرگلاس سنتی در این بخش فعال است.

رفتار نامناسب بنادر جنوبی خلیج فارس با لنچ‎های سنتی ایران

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به عدم تناسب شناورهای موجود با بازار کسب و کار منطقه، از رفتار نامناسب عوامل بنادر جنوبی خلیج فارس با موتورلنچ‎های سنتی انتقاد کرد و گفت: نفوذ غیر منطقی دلالان در بازار کسب و کار ناوگان منطقه‎ای در بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس مشکلات زیادی به‎همراه دارد.

وی پیشنهاد داد: سهم بازار حمل و نقل دریایی منطقه‎ای شناورهای سنتی به صورت دقیق بررسی و بر اساس مطالعات انجام شده شناورهای نمونه و مدل معرفی شوند.

عفیفی‎پور با تاکید بر لزوم تدوین بسته حمایتی براساس مطالعات بازار، گفت: این بسته حمایتی باید با در نظرگرفتن شرایط اجتماعی مناطق جنوب و شمال کشور و همچنین با هدف استفاده صاحبان اصلی و فعال ناوگان دریایی کنونی، تدوین شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شناورها و کشتی‎ها در مسیرهایی بین‎المللی تردد می‎کنند از یک طرف و از سوی دیگر ضرورت اجرای الزامات بین‎المللی در حوزه صدور گواهینامه‎های کلاس و فنی و ایمنی کشتی‎ها، تدبیر و ایجاد شرایط مناسب و تسهیل ترددهای بین‎المللی ناوگان کشور همواره از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

مدیرکل اداره امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: از این رو پس از تقویت و ارتقا توانایی‎های دو موسسه رده‎بندی داخلی، محدودیت تناژ قابل بازرسی توسط موسسات مذکور لغو شد و مجوز بازرسی کلیه کشتی‎ها به آنها اعطا شد و در راستای ایجاد فرصت مناسب برای حضور ناوگان دریایی کشور در بازارهای بین‎المللی در فضای پسابرجام و همچنین تقویت امکان عضویت در انجمن بین‌المللی موسسات رده‎بندی IACS، موضوع تاسیس موسسه رده‎بندی ملی در دستور کار قرار گرفت.

عفیفی‎پور اظهار داشت: اجرای این طرح از یک سو باعث ارتقای جایگاه بین‎المللی کشور در حوزه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی می‎شود و از طرف دیگر با بهره‌گیری از متخصصین موجود و تجربه اندوخته شده در سال‎های فعالیت موسسات رده‎بندی موجود، موجبات توسعه کیفی این فعالیت و جلوگیری از هرگونه رقابت ناسالم را که موجب خدشه‎دار شدن ایمنی کشتی‎ها و دریانوردی می‎شود، فراهم می‎آورد.

او برای ایجاد موسسه رده‎بندی ملی پیشنهاد داد: نقشه راه و برنامه راهبردی تشکیل موسسه رده‎بندی ملی ایرانی از سوی کمیته‎ای با مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی و عضویت ارگان‎های دریایی مرتبط و دو موسسه رده‎بندی ایرانی تهیه شود.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳