كدخبر: 4137 بدون دیدگاه

بحران در صنعت کشتیرانی فله

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ در ساعت: ۱۰:۰۵
بحران در صنعت کشتیرانی فله

قلم ما: شورای دریانوردی بین المللی و حوزه دریای بالتیک (بیمکو) در تازه‎ترین گزارش خود عنوان کرده است که بحران کنونی که گریبان کشتی‎های فله‎بر را گرفته است می‎تواند اثرات گسترده‎تری داشته باشد و دامنگیر سایر بخش‎های صنعت کشتیرانی از جمله کانتینربرها شود. به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، بیمکو برای بهبود این وضعیت، […]

قلم ما:

شورای دریانوردی بین المللی و حوزه دریای بالتیک (بیمکو) در تازه‎ترین گزارش خود عنوان کرده است که بحران کنونی که گریبان کشتی‎های فله‎بر را گرفته است می‎تواند اثرات گسترده‎تری داشته باشد و دامنگیر سایر بخش‎های صنعت کشتیرانی از جمله کانتینربرها شود.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، بیمکو برای بهبود این وضعیت، تغییرات اساسی شامل اتحاد، تمرکز بیشتر بر روی مدیریت ریسک، و هزینه های مالی بالاتر ایجاد شود .

اتحاد و مدیریت ریسک مدل های جدیدی برای مالکان کشتی‎های فله‎بر خواهند بود و اثرات موازی بر بخش‎های دیگر کشتیرانی بر جای خواهند گذاشت.

بیمکو در گزارش خود آورده است: “مالکیت پراکنده ناوگان کشتی‎های فله‌بر نمی‎تواند در بلند مدت به ویژه در زمان رکود پایدار باشد، بنابراین شاهد اتحادهای بیشتری خواهیم بود که این به معنی شرکت‎های کمتر اما بزرگتر است.” این شورا افزود که ذینفعان این شرکت‎ها به دنبال مدل‎های تجاری پیچیده تری خواهند بود که کیفیت اطلاعات آن بالاتر باشد و تمرکز بیشتری بر مدیریت ریسک داشته باشد.

در همین حال، کاگزاران کشتی نیز باید گستره وسیع‎تری از خدمات را ارائه نمایند چراکه شرکت‎های جدید و بزرگتر به دنبال مشتریان بزرگتری در مسیرهای اصلی دریایی خواهند بود. علاوه بر این قراردادهای بلندمدت اجاره کشتی (COAS) و رشد خدمات دیجیتال کارگزاران را مجبور به ارائه خدمات متنوع تری خواهد کرد.

بیمکو همچنین عنوان کرد که اجرای قوانین Basel III و Basel IV می‎تواند هزینه تامین مالی بانکی را برای کشتیرانی‎ها افزایش دهد. این در حالی است که بسیاری از شرکت هایی که اکنون تصمیم به تعطیلی یا اتحاد دارند، باید فعالیت خود را متنوع نمایند.

فیلیپ لوئیس، رئیس شورای بیمکو اظهار کرد: “این بحران شرکت های کشتیرانی را نه تنها اقتصادی و مالی، بلکه از نظر جامعه شناختی نیز تحت تاثیر قرار می دهد. ما شاهد تغییرات اساسی در ساختار اصلی دنیای کشتیرانی و شرکت‎های کشتیرانی به ویژه شرکت‎های کوچکتر خواهیم بود. مدل تجاری جدیدی نه تنها برای مالکان کشتی، بلکه برای کارگزاران، کشتی‎‏سازی‎ها، موسسات مالی، و سایر ذینفعان ایجاد خواهد شد.”

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳