كدخبر: 3656 بدون دیدگاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیما یوشیج را یک چهره اثر گذار در ادبیات ایران دانست

تاریخ انتشار : در ساعت:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیما یوشیج را یک چهره اثر گذار در ادبیات ایران دانست

فلم ما: جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیما یوشیج را یک چهره اثر گذار در ادبیات ایران دانست و خواستار یک همایش باشکوه در حد و نام این شاعر بلند آوازه شد . وی خاطر نشان کرد این همایش یک همایش بین المللی است که صرفاً به موضوع شعر تبری نیما می […]

فلم ما:

جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیما یوشیج را یک چهره اثر گذار در ادبیات ایران دانست و خواستار یک همایش باشکوه در حد و نام این شاعر بلند آوازه شد . وی خاطر نشان کرد این همایش یک همایش بین المللی است که صرفاً به موضوع شعر تبری نیما می پردازد. جاودانی افزود: از دی ماه سال ۹۴ این بحث مطرح شده و فراخوان آن به دانشگاهها و مراکز پژوهشی ارسال شده و تماسهایی هم با نیما شناسان داخلی و خارجی برای حضور در همایش برقرار شده است. وی افزود کمیته ملی این همایش در اداره کل ارشاد استان مازندران فعال است و با همکاری دانشگاه مازندران مشغول فعالیت می باشد . مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از درخواست شورای فرهنگ عمومی استان به دبیر خانه شورای فرهنگ کشور برای ثبت یک روز در تقویم کشور به نام روز نیما خبر داد .

همچنین معاون فرماندار نور همایش بزرگداشت نیما در شهر نور را یک همایش ملی و سراسری دانست و از همه مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان خواست تا در برپایی این همایش ملی ستاد اجرایی مراسم را کمک کنند.
سعید یزدانی، با اشاره به شرایط سخت زندگی نیما ، این شاعر را معمار شعر نو ادبیات ایران دانست . وی افزود نیما یک سنت شکنی در ادبیات و شعر این سرزمین ایجاد کرد که محصول شکستن سبک شعر سنتی و تبدیل آن به شعر نو هزاران شاعری هستند که امروزه در ادبیات ایران به شعر رایی مشغولند . یزدانی شاعرانی همچون اخوان ثالث ، فریدون مشیری ، سهراب سپهری و … را پرورش یافته مکتب نیما دانست.
در پایان این جلسه مقرر شد همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری در تاریخ ۲۱ آبانماه سال جاری در شهرستان نور برگزار گردد که جزئیات نحوه برگزاری این همایش متعاقباً اعلام خواهد شد.

img_6891

img_6892img_6897

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳