كدخبر: 2721 بدون دیدگاه

مدیرجوانان وارث زمین محمودآباد: دپوی زباله درچهره ساحل محمودآباد را برای گردشگران و مسافرین نازیبا کرده است

تاریخ انتشار : در ساعت:
مدیرجوانان وارث زمین محمودآباد: دپوی زباله درچهره ساحل محمودآباد  را برای گردشگران و مسافرین نازیبا کرده است

به گزارش خبرنگار قلم ما از شهرستان محمودآباد،موضوع جمع‌آوری زباله‌های شهری و زیباسازی یکی از مسائل و اولویت‌های جدی شهری است… موضوع جمع‌آوری زباله‌های شهری و زیباسازی یکی از مسائل و اولویت‌های جدی شهری است. اما در محمودآباد زباله‌ها و زیباسازی فضای شهر به شکل دیگری به اولویت تبدیل شدند. پیوند این دو موضوع باعث […]

به گزارش خبرنگار قلم ما از شهرستان محمودآباد،موضوع جمع‌آوری زباله‌های شهری و زیباسازی یکی از مسائل و اولویت‌های جدی شهری است…

موضوع جمع‌آوری زباله‌های شهری و زیباسازی یکی از مسائل و اولویت‌های جدی شهری است. اما در محمودآباد زباله‌ها و زیباسازی فضای شهر به شکل دیگری به اولویت تبدیل شدند. پیوند این دو موضوع باعث شده که محمودآباد ساحلی متفاوت نسبت به بسیاری از نقاط ساحلی شهری داشته باشد. چندین ماه است که شاهد دپوی زباله در کنار ساحل این شهر هستیم.
مسئول انجمن مردم‌نهاد «جوانان وارث زمین» شهرستان محمودآباد که یک سمن پویا در زمینه محیط زیست شهرستان است، به خبرنگار قلم ما گفت: متاسفانه بافت نزدیک شهرها و روستاها در شهرستان‌های مازندران موجب شد تا زمین بایر و مناسب برای دپوی زباله پیدا نشود. محمودآباد هم از این قاعده مستثنی نیست. به گفته مدیران مربوطه هم هر زمینی مد نظر قرار می‌گرفت، دست‌کم یک شاکی داشت. این موضوع بهانه خوبی شد تا زباله‌ها به بهترین و حساس‌ترین نقطه شهر یعنی ساحل منتقل شود.
«شاهین دهستانی» گفت: این وضعیت با توجه به حضور مسافران و گردشگران پسندیده نیست. البته در نبود مسافران هم نباید وضعیت به این شکل باشد. مدیران ارشد شهرستانی و استانی باید در این زمینه پاسخگو باشند. چرا که سال‌های سال است که این منطقه اسیر زباله‌های شهری است که چهره شهر و ساحل ما را برای گردشگران و مسافران نازیبا کرد. اگر مسئولان تلاش کنند با کمی نوآوری و پیگیری و سرمایه‌گذاری درست در این زمینه می‌توان این شهر ساحلی و توریستی را از این معضل نجات داد. وی افزود: سازمان مردم‌نهاد «جوانان وارث» زمین با هدف فرهنگسازی در زمینه محیط زیست و مسئولیت‌پذیری در قبال محل زندگی خود پا به عرصه فعالیت‌های اجتماعی گذاشت و تا امروز سعی در برقراری رابطه خوب و صمیمانه با مدیران ارشد شهرستانی داشت تا بتواند مشکلات محیط زیست شهرستان را برطرف کند.
این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: این NGO 19 عضو ثابت دارد که تصمیم‌گیری‌ها و مشورت در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌ها با حضور این ۱۹ نفر انجام می‌شود. همچنین ایده گرفتن از شهروندان و دریافت پیشنهادات و انتقادات و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های گروه در فضای مجازی انجام می‌شود.
مسئول انجمن مردم‌نهاد «جوانان وارث زمین» افزود: برنامه و هدف اصلی گروه ریشه‌ای کار کردن و آغاز فرهنگسازی محیط زیستی در مدارس از مقطع ابتدایی است. به دنبال این هستیم که برای ده سال دیگر جوانانی مشتاق به شرکت در فعالیت‌های گروهی و دلسوز شهر و منطقه و با احساس مسئولیت نسبت به شهر خود داشته باشیم. داشتن شهری سبز و ایده‌آل آرزو و هدف اصلی گروه جوانان وارث زمین است. دهستانی اظهار کرد: تاکنون توانستیم در این مسیر از کمک و همراهی برخی نهادها برخوردار شویم. اداراتی مثل منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ما را در این راه یاری و پشتیبانی کردند. همچنین گروه‌های مختلف مردمی و تخصصی از جمله کانون مهندسان، هیأت کوهنوردی، تیم والیبال بانوان و سازمان تاکسیرانی محمودآباد همواره دلیل اشتیاق ما در ادامه این راه هستند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این گروه خاطرنشان کرد: نصب تابلوی محیط زیستی در جنگل بونده، پاکسازی جنگل، پاکسازی سواحل، ایجاد جایگاه کتاب مهربانی در پارک طاهباز، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست، برگزاری مسابقه عکس از قوهای مهاجر، بازدید از قوهای مهاجر سرخ‌رود و تهیه ذرت برای قوها، ساخت لانه پرنده‌ها در زمستان در پارک شهر، نشست و هم‌اندیشی با مسئولان شهری در خصوص اوضاع محیط زیست، درختکاری و کاشت بیش از ۱۰۰ نهال در اسفند ۹۴، بازدید از پایگاه‌های نوروزی اورژانس ۱۱۵ و تقدیر از پرسنل زحمتکش اورژانس محمودآباد، برگزاری جلسه برای کنترل زباله‌های نوروزی و اجرای مصوبات محیط زیستی با همکاری شورای شهر از جمله فعالیت‌های این سمن است که تاکنون انجام شد. این فعال محیط زیستی از آغاز پروژه شناسایی و ثبت درختان کهنسال جنگل بونده خبر داد و افزود: علاوه بر این طرح‌ها، پاکسازی ساحل با مشارکت اداره محیط زیست و شهرداری و شهروندان محمودآباد، آغاز طرح جمع‌آوری درب بطری به نفع نیازمندان در شهرستان محمودآباد، پیشنهاد طرح محیط زیستی آموزشی «جوان و طبیعت» توسط اعضای اصلی گروه به مناسبت هفته جوان، آموزش مسائل بهداشتی و محیط زیستی با مشارکت کانون دانش‌آموزی به پیشتازان مقطع ابتدایی، نشست با آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد و تعیین نوبت برای ثبت و امضای تفاهمنامه آموزشی محیط زیست با این اداره و تقدیر از دبیر بازنشسته مدرسه شاهد محمودآباد که از دوستداران محیط زیست است هم در فهرست فعالیت‌های انجام شده این گروه مردمی ثبت شده است.
دهستانی اظهار کرد: با هدف هشدار دادن به شهروندان در زمینه حران آب، چندی پیش مستند مادرکشی را نیز اکران کردیم. علاوه بر این‌ها برای تقویت نیروی انسانی و گروه، عضوگیری در مدارس پایه ابتدایی با عنوان همیاران وارث زمین را انجام دادیم. درختکاری با نام شهدا و افراد فرهیخته و فقید شهرستان محمودآباد هم بخشی از برنامه‌های ما برای آینده است.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳