كدخبر: 2215 بدون دیدگاه

خاتون حیدری:هنرمند جوان نوری خوشنویسی را شاخص‌ترین هنر در پهنهٔ سرزمین‌های ایران دانست

تاریخ انتشار : در ساعت:
خاتون حیدری:هنرمند جوان نوری خوشنویسی را شاخص‌ترین هنر در پهنهٔ سرزمین‌های ایران دانست

این هنرمند جوان شهر نور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم ما عنوان داشت: در کنار هنر خوشنویسی به هنر تذهیب هم پرداختم چرا که به نوعی این دو هنر در کنار هم لازم و ملزوم همدیگر هستند و البته از هنر تذهیب به طور مستقل و روی سفال هم کار کردم. حیدری گفت:بیشترین درگیری […]

این هنرمند جوان شهر نور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم ما عنوان داشت: در کنار هنر خوشنویسی به هنر تذهیب هم پرداختم چرا که به نوعی این دو هنر در کنار هم لازم و ملزوم همدیگر هستند و البته از هنر تذهیب به طور مستقل و روی سفال هم کار کردم.

حیدری گفت:بیشترین درگیری ذهنی من ارزش نهادن به درس فراموش شده هنر در مدارس و اعتلای رشد هنری دانش آموزان در سن پایین است و وقتی دانش آموزان از اول با هنر آشنا شوند قطعا تاثیر بسیاری در آینده آنها خواهد داشت.

هنرمند جوان نوری بیان داشت: تا کنون بیش از سی نمایشگاه در شهر نور و شهرهای همجوار به مناسبتهای گوناگون شرکت داشتم و همچنین در همایش هایی که در سراسر استان برگزار شد.

وی گفت:نگاه من به هنر خوشنویسی سرزمینم ایران، نگاهی است عمیق و عاشقانه که پبرای رسیدن به آن همواره در تلاش و کوشش بودم چرا که اعتقادم بر این بود که هنر خوشنویسی گفتگویی است از کلام بزرگان شعر و ادب و پند و تذکار بلند سخنوران نامی که همواره این توفیق را داشته که در دنیای بیرون با مخاطب خودش به عنوان یک هنر واقعاً اصیل و شریف گفتگو کند. خوشنویسی در وجود من به عنوان یک جریان زنده و پویا که بخش عمده ای از عمرم را در بر گرفته همواره جاری و ساری بوده و احساس من نسبت به این هنر ارزشمند و شریف آن چنان عمیق و عاشقانه است که معمولا روزی را بدون خوشنویسی نمی گذرانم..

خدا را شاکرم که این لطف و عنایت شامل حال ما شد که بتوانیم با استفاده از این هنر شریف و ظریف، نقش عمده ای را در ثبت و ضبط آثار ارزشمند مفاخر و ادبا و حکمای ایران را برای مردم عرضه کنیم و واقعاً روایتگر راستین آنچه که می نویسیم باشیم. چون به واقع وقتی هنر خوشنویسی را با نگاهی عمیق می نگریم، تعهد در رسالتی است که اسطوره ها در طول تاریخ از خودشان نشان داده اند هنر یک ودیعه الهی است که خدواند در وجود هر فردی نهاده است که به مقدار توان و قابلیت های درونی و شناخت درونی خودش به آن می رسد.

هنر خوشنویسی به دلیل اینکه برخوردار از این عنایت و چشمه زلال معرفت است سمت و سوی زیادی پیدا کرده است. هنر ژرفترین گفتگوی یک انسان صاحبدل و صاحب تفکر شفاف و عینی است با زندگی و هستی و جامعه. بدون تردید این هنر چنانچه بخواهد پیامی داشته باشد دنبال ردپای شفای درون آدم هاست.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳