كدخبر: 16415 بدون دیدگاه

به قلم دکتر زینب تقوایی و با همکاری دکتر مصطفی تقوایی کتاب ((نقش فضای سبز شهرهای ساحلی در جذب گردشگر)) به چاپ رسید

تاریخ انتشار : در ساعت:
به قلم دکتر زینب تقوایی و با همکاری دکتر مصطفی تقوایی کتاب ((نقش فضای سبز شهرهای ساحلی در جذب گردشگر)) به چاپ رسید

کتاب «بررسی نقش فضای سبز شهرهای ساحلی در جذب گردشگر » با محوریت توسعه گردشگری در شهرهای ساحلی کشور با بهره گیری از نقش فضای سبز در صنعت توریسم منتشر شد. به گزارش قلم ما ((بررسی نقش فضای سبز شهرهای ساحلی در جذب گردشگر))عنوان کتابی است که به قلم دکتر زینب تقوایی استاد دانشگاه و […]

کتاب «بررسی نقش فضای سبز شهرهای ساحلی در جذب گردشگر » با محوریت توسعه گردشگری در شهرهای ساحلی کشور با بهره گیری از نقش فضای سبز در صنعت توریسم منتشر شد.

به گزارش قلم ما ((بررسی نقش فضای سبز شهرهای ساحلی در جذب گردشگر))عنوان کتابی است که به قلم دکتر زینب تقوایی استاد دانشگاه و دکتر مصطفی تقوایی دکترای برنامه ریزی شهری با موضوع نقش فضای سبز در شهرهای ساحلی به چاپ رسیده است.

این کتاب در پنج فصل شامل فضای سبز شهری در رویکرد توسعه پایدار،جایگاه فضای سبز در رویکرد توسعه پایدار،مدل توسعه گردشگری در مقیاس ملی،گردشگری یک فعالیت مکان محور و گردشگری فعالیتی مبتنی بر دانش تدوین شده است که در هر فصل به مباحثی پیرامون صنعت گردشگری میپردازد.

دکتر زینب تقوایی که دانش آموخته رشته گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت و برنامه ریزی شهری در مقطع دکتری است با کمک دکتر مصطفی تقوایی در این کتاب تلاش کرده اند تا مبانی توسعه گردشگری را بر اساس نقش فضاهای سبز در شهرهای ساحلی کشور بیان کنند.

در این کتاب مباحثی مانند کاربری فضای سبز،سرانه فضای سبز شهری،استاندارد های فضای سبز،نقش و اهمیت فضای سبز در زندگی شهری،فضای سبز و رابطه آن با محیط زیست،اثرات روحی و روانی با توجه به رنگ سبز،شهر و گردشگری شهری،توسعه پایدار شهری ،ایجاد فضای سبز اکولوژیک در جهت توسعه فضای سبز پایدار،سرمایه گذاری در صنعت گردشگری،تجربه برنامه ریزی و مدیریت ساحل،طبیعت،فرهنگ و تقاضای گردشگری و…..مطرح شده است.

دکتر زینب تقوایی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:طی سال‌های تحصیلم در حوزه گردشگری و مدیریت و برنامه‌ریزی شهری همواره این دغدغه را داشتم که دانش گردشگری و مدیریت شهری را بتوانم در حوزه مدیریت شهری به کار بگیرم و دیدگاه‌هایی کاربردی برای مدیریت شهری شهرهای گردشگرپذیر و بویژه مازندران که به حق واقعی خود از صنعت گردشگری و خدماتی که ارائه می‌دهد نرسیده مطرح کنم.

این پژوهشگر حوزه گردشگری و مدیریت شهری بیان داشت:در این کتاب به اتفاق برادرم تلاش کردیم تا به نقش گردشگری شهری عملکرد متقابل گردشگر،میزبان و تولید فضای گردشگری و نقش مهم فضای سبز در شهرهای ساحلی بپردازیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به ظرفیت های شهر های ساحلی کشور گفت:برنامه ریزی شهری مانند شهرهای سبز،شهرهای سالم و شهرهای اکولوژیک توجه به محیط زیست شهری و توجه بیش از پیش به برنامه ریزی کاربری فضاهای سبز در ساخت و طراحی شهرهای پرتراکم امری ضروری است.

دکتر مصطفی تقوایی دانش آموخته مهندسی عمران_سازه و دکترای برنامه ریزی شهری، مدرس دانشگاه،مدیرعامل مجموعه آکام شهر هم در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد: بنده بعنوان مدیرعامل یک شهرک ساحلی که همانطور از اسمش پیداست بعنوان شهرهای کوچک میباشند و تعدادی خانوار در آن ساکن هستند به این موضوع توجه ویژه ای دارم.

این پژوهشگر جوان حوزه گردشگری افزود:با توجه به رشته تحصیلی که در آن فعالیت دارم ابتدا این موضوع را در همان شهرک مورد بررسی قرار دادم و به این نتیجه رسیدم که فضای سبز در نوار ساحلی چقدر در جذب گردشگر و حتی جذب مردم بومی منطقه میتواند تاثیرگذار باشد.

دکتر تقوایی با بیان اینکه شهرها بعنوان سیستم زنده پویایی هستند به اهمیت نقش فضای سبز در شهرسازی اشاره کرد و گفت: امروزه فضای سبز شهری به عنوان ابزاری توانمند نقش مهمی در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه دارد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳