كدخبر: 15976 بدون دیدگاه

نقش مهم مجتمع های تفریحی توریستی در ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری استان مازندران

تاریخ انتشار : در ساعت:
نقش مهم مجتمع های تفریحی توریستی در ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری استان مازندران

به گزارش قلم ما،صنعت گردشگری و توریسم امروزه یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر در جامعه محسوب می شود در این میان یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم وجود اماکن، تفریحی و رفاهی مجهز است که از منابع مهم تولید درآمد، اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های توسعه پایدار به ویژه […]

به گزارش قلم ما،صنعت گردشگری و توریسم امروزه یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر در جامعه محسوب می شود در این میان یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم وجود اماکن، تفریحی و رفاهی مجهز است که از منابع مهم تولید درآمد، اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های توسعه پایدار به ویژه در شهرها محسوب می‌شود و از این جهت با توجه به مشکلات اقتصادی امروزه این صنعت مورد توجه قرار گرفته است و این صنعت پویا علاوه بر توسعه شهرها راهگشایی برای اشتغالزایی و جذب گردشگران و مانع خروج ارز از کشور میباشد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گرشگری تهران با بیان اینکه صنعت گردشگری حرف اول را در دنیا میزند اظهار کرد: استان مازندارن دارای ویژگی ها و پتانسیل های فراوانی در بحث گردشگری است.

حسینی پور انتخاب استان مازندران را به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان برشمرد و اظهار داشت: «این رویداد بین‌المللی می‌تواند یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی باشد و این استان را در بحث سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بیش‌ازپیش معرفی نماید.

استاندار مازندران بر همکاری همه مردم و مسئولان مازندران و نهادهای مردمی فعال در حوزه گردشگری تأکید کرد و افزود: «این رویداد این فرصت را می‌دهد تا تاریخ و فرهنگ مازندران و جاذبه‌های کم‌نظیر این استان را به درستی معرفی کرده و با جذب گردشگر به رونق اقتصاد استان کمک نمایند.

مهدی ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران هم بیان کرد:گردشگری در استان مازندران آنطور که باید تا بحال دیده نشده است و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که این استان دارد باید تلاش کنیم تا بتوانیم این ظرفیت را بیشتر در کشور معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد:یکی از مواردی که در استان مازندران سبب توسعه گردشگری در استان میشود ایجاد مجتمع های تفریحی توریستی با امکانات و زیرساخت های مورد نیاز است.

ایزدی افزود:مجتمع های تفریحی توریستی مکانهایی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران بحساب می آیند و علاوه بر حس نشاط و شادابی موجب توسعه پایدار،رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال میشوند و در نهایت در توسعه اقتصادی کشور تاثیر میگذارند و مانع خروج ارز از کشور میشوند.

مهران حسنی معاون مدیرکل گردشگری استان مازندران هم اظهار کرد:مجتمع های گردشگری یکی از انواع تاسیسات گردشگری است که فعالیت هایی در آن تعریف شده است،یعنی همه فعالیت هایی که در حوزه گردشگری است اعم از اقامتی و پژوهشی، تفریحی،سرگرمی در قالب مجتمع های گردشگری است.

بنابراین یکی از بزرگترین و معتبرترین تنوع فعالیت ها در حوزه گردشگری را میتوان در مجتمع های گردشگری دید که سبب ایجاد تنوع در اشتغالزایی هم خواهد شد و میتواند تعداد زیادی از افراد جامعه را خصوصا جوامع محلی به خود جذب کند.

حسنی خاطرنشان کرد:یکی از مزیت های خوبی که مجتمع های گردشگری دارند این است که مسافر و گردشگر وقتی وارد آن مجموعه میشود تمام فعالیت های خود را میتواند داخل همان مجموعه اخذ کند.

وی ،با اشاره به اینکه مجتمع تفریحی توریستی دشت نور که یکی از سایت های برند گردشگری کشور در استان مازندران است گفت:این مجتمع با توجه به تنوع خدماتی که به گردشگران ارائه میکند هرساله گردشگران زیادی را بخود چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور به خود جذب مینماید.

حسنی افزود:یک مجتمع تفریحی توریستی خوب باید بگونه ای باشد که گردشگر را تا ۴۸ ساعت در خود نگه دارد و این سبب میشود تا خدمات جانبی که در مجتمع گردشگری اتفاق میوفتد موجب کسب درآمد بیشتر برای مجتمع خواهد شد و اشتغالزایی بیشتری هم صورت میگیرد.

وی توسعه محصولات گردشگری را بر اساس سلیقه گردشگران دانست و گفت این موضوع موجب آن میشود که گردشگر نیازهای خود را در این مجتمع ها بر طرف نماید که در عدم خروج ارز از کشور نقش موثری دارد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳