كدخبر: 15721 بدون دیدگاه

رفع بروکراسی های اداری مهمترین دغدغه تولیدکنندگان شهرک صنعتی چمستان

تاریخ انتشار : در ساعت:
رفع بروکراسی های اداری مهمترین دغدغه تولیدکنندگان شهرک صنعتی چمستان

رونق اشتغال و کارآفرینی و رفع معضل بیکاری از دغدغه های مهم مردم و مسئولین شهرستان نور است که جذب و توسعه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید بستر این امر مهم را هموار می کند اما بروکراسی های اداری در کشور ما تبدیل به قفلی بر روند پیشروی بخش تولید و توسعه شده است […]

رونق اشتغال و کارآفرینی و رفع معضل بیکاری از دغدغه های مهم مردم و مسئولین شهرستان نور است که جذب و توسعه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید بستر این امر مهم را هموار می کند اما بروکراسی های اداری در کشور ما تبدیل به قفلی بر روند پیشروی بخش تولید و توسعه شده است که نیازمند توجه جدی در این زمینه می‌باشد.

❇️پوریا خواجوی یکی از تولیدکنندگان شهرک صنعتی چمستان در حوزه تولید نمک های سولفات در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:این مجموعه با داشتن ۲۰۰۰متر زمین و ۸۰۰ متر سوله در زمینه تولید نمک های سولفات آهن،مس فعالیت دارد که تجهیزاتی از قبیل دیگ بخارو ….راه اندازی کردیم تا به تولید خوب و ماده استاندارد روز برسانیم.

مدیرعامل کارخانه تاوشیمی گفت:این ماده در صنایع آبکاری ،کودهای شیمیایی و کشاورزی استفاده میشود و قسمت اعظم آن از روسیه وارد میشود که ما با این تولید نیاز کشورمان را در این زمینه مرتفع می سازیم.

این تولید کننده اشاره کرد:تا به امروز برای این مجموعه بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه شده است که تا اتمام پروژه ۴ میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز داریم.

خواجوی افزود:متاسفانه بانک ها هیچ همکاری با ما در این زمینه ندارند و با پروسه های طولانی بهره برداری از پروژه را به تعویق می اندازند.

وی اشاره کرد:ما در این مجموعه نیرو نیاز داریم ولی متاسفانه نیرو انسانی در منطقه کم است در حالی که من چند نیرو برای واحد خود نیاز دارم.

این کارآفرین بیان داشت:انتظارمان این است که مسئولین از صنایع حمایت کنند و با رفع بروکراسی های اداری ما را یاری کنند چون زمان برای ما مهمترین موضوع است.

❇️سالار خدایی یکی دیگر از تولیدکنندگان شهرک صنعتی چمستان اظهار کرد: برای این مجموعه بالغ بر ۳ سال است که پروانه بهره برداری صادر شد و خطوط تولید در این مکان مستقر شده است.

مدیرعامل یکان فوم با بیان اینکه ما،آماده تولید هستیم گفت: متاسفانه بخاطر سرمایه در گردش و گران شدن مواد اولیه که تنی ۷۰ میلیون تومان شده است و با توجه به جواز بهره برداری موجود برای استارت دستگاه ها و تولید بهینه موضوع بالغ بر ۱۰ تن مواد اولیه نیاز داریم تا بتوانیم محصول را بصرفه بفروش برسانیم.

این تولید کننده افزود:اقداماتی در جهت گرفتن وام صنعتی صورت گرفته است ولی متاسفانه همانطور که سایر تولیدکنندگان درگیر هستند ضمانت نامه ها از خود واحد تامین نشد و خواستار واحدهای مسکونی شخصی شدند که سبب ایجاد مشکلاتی شد.

خدایی اشاره کرد:موضوع بعدی بحث مالکیت واحد تولیدی است که بدلیل مشکلاتی که سایر واحدها با منابع طبیعی دارند سند تک برگ برای واحد تولیدی که در حال حاضر پروانه بهره برداری دارد صادر نمیشود.

این سرمایه گذار خاطرنشان کرد:قطعا اگر این مشکل, رفع و سند صادر شود این مجموعه سرمایه گذاری بیشتری خواهد داشت و افزایش خط تولید هم خواهیم داشت که قطعا اشتغالزایی بیشتری صورت خواهد گرفت.

خدایی بیان کرد:در حال حاضر این مجموعه دارای ۳ نیرو است و با ۱۰٪ از ظرفیت کار میکند،ولی اگر مسئولین حمایت کنند آمادگی استارت بروز را خواهیم داشت بشرطی که بتوانیم تامین بودجه سرمایه اولیه و سرمایه در گردش را داشته باشیم.

وی گفت:ما وام با رقم بالایی درخواست نکردیم و تقاضای وام دو میلیاردی در این خصوص داشتیم که امیدواریم با حمایت مسئولین این تسهیلات به ما اختصاص یابد.

❇️ سیف الله حسین زاده هم اظهار کرد:این مجموعه ۴سال است فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با ۵ نیرو مشغول است.

مدیرعامل کالای خواب هیمو با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل این مجموعه نداشتن آب است گفت:به اداره آب در خصوص این مشکل مراجعه کردیم ولی مبلغی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون از ما خواستند تا آب را برای مجموعه وصل کنند.

این تولید کننده با بیان اینکه در توان ما نیست تا این مبلغ را پرداخت کنیم افزود:این سوله را از بانک خریداری کردم و انتظارم این است تا مسئولین از من بعنوان تولید کننده حمایت کنند تا هم مشکلات برطرف شود و هم سند مالکیت را زودتر بدهند تا بتوانیم با رفع مشکلات اشتغالزایی بیشتری در این مجموعه داشته باشیم.

❇️محمد آقابالی یکی دیگر از صنعتگران در این زمینه اظهار کرد:مهمترین مشکل ما سرمایه در گردش است که در این خصوص بانک ها هیچ حمایتی از ما نمیکنند.

مدیرعامل شرکت پرناسقف اشاره کرد:در این مجموعه ۹ نفر مشغول بکار هستند که متاسفانه با توجه به سرمایه ای که در اینجا هزینه کردیم مسئولین هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نمیکنند.

آقابالی با بیان اینکه،تا کنون هیچ تسهیلاتی نگرفتیم اشاره کرد:همه هزینه ها شخصی پرداخت شد ولی الان انتظار داریم با حمایت مسئولین تسهیلاتی با رفع بروکراسی ها به ما تعلق بگیرد تا بتوانیم با اتمام پروژه نیروهای دیگری را به مجموعه اضافه کنیم و در اشتغالزایی مردم منطقه تاثیرگذار باشیم.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳