كدخبر: 12761 بدون دیدگاه

فروغ اقبالی بانوی هنرمند نوری که با هنر شیرینی پزی و کیک فوندانت برای ۵۰۰ بانو شهرستان ایجاد اشتغال کرده است

تاریخ انتشار : در ساعت:
فروغ اقبالی بانوی هنرمند نوری که با هنر شیرینی پزی و کیک فوندانت برای ۵۰۰ بانو شهرستان ایجاد اشتغال کرده است

به گزارش قلم ما:هر گاه صحبت از کار آفرینی به میان می آید اغلب اذهان به سمت مردان جامعه و کارخانه های صنعتی می رود. کمتر کسی باور می کند مشاغل خانگی اگر فرصت توسعه پیدا کند بر بلندای افتخار تولید و اشتغال می ایستد و می تواند چرخ های اقتصادی تولید و ایجاد اشتغال […]

به گزارش قلم ما:هر گاه صحبت از کار آفرینی به میان می آید اغلب اذهان به سمت مردان جامعه و کارخانه های صنعتی می رود. کمتر کسی باور می کند مشاغل خانگی اگر فرصت توسعه پیدا کند بر بلندای افتخار تولید و اشتغال می ایستد و می تواند چرخ های اقتصادی تولید و ایجاد اشتغال را به صدا در آورد. بانوان ایرانی توانایی های بسیاری دارند و هریک به تنهایی کوهی از هنر و خلاقیت هستند که اگر در مسیر درست قرار بگیرند می توانند از این توانایی ها در شکوفایی اقتصاد خانواده و شهر خویش بهره بگیرند. بسیاری از بانوان قادرند با هنر خود کارآفرینی کنند و از مردان در این عرصه پیشی بگیرند.

بر کسی پوشیده نیست که عطر و طعم شیرینی های خانگی خاص خود آنهاست. در شهر آوازه شیرینی های خانگی یک شیرینی فروشی که همه کارکنان آن زن هستند پیچیده است و اغلب مشتریان از شیرینی های خانگی که حاصل هنر دستان بانوان است تعریف می کردند و اذعان داشتند که طعم خاص آن زبانزد عام و خاص است. تصمیم گرفتم برای انجام گزارش از  بانوان هنرمند و کارکنان خوش دستپخت شیرینی پزی به این مجموعه بروم و از نزدیک با هنر بانوانی که طعم های خاص و مورد پسند خلق می کنند آشنا شوم .

شیرینی پزی کافه شین با مدیریت یک بانوی نوری اداره می شود و توانسته است در سطح شهرستان متفاوت از سایر شیرینی فروشی ها عمل کند. فروغ اقبالی مدیر این مجموعه است و توانسته است ضمن ارائه محصولاتی با کیفیت متفاوت برای ۵۰۰ بانوی نوری کارآفرینی کند و با آموزش آنها بتواند نقش مهمی در زندگی این بانوان خانه دار ایفاکند،حالا خیلی از آدم‌هایی که دنبال سفارش یک کیک متفاوت با طرحی ویژه هستند، حتما به او مراجعه می‌کنند چون خیال‌شان راحت است که در نهایت یک کار خوب تحویل می‌گیرند. این روزها سر فروغ خانم حسابی شلوغ است اما در میان این دنیای خوشمزه، زمانی برای ما اختصاص داد و با دنیای خوش طرح و نقش و خوش طعمش همراه‌مان کرد و از تجربیاتش گفت. توصیه می‌کنم صحبت‌های این بانوی هنرمند را از دست ندهید.

وی که به گفته خودش متولد اسفند ۱۳۶۵ ،از شهرستان نور است در رشته کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی تحصیل کرده است.

این بانوی هنرمند اظهار کرد:از همون موقعی که در دانشگاه درس میخواندم به رشته های هنری و تزیین غذاها شدم و ۸ سال قبل چون به کارهای هنری علاقه مند بودم این کار را با آموزش به همدانشگاهی هایم شروع کردم و در گروه وایبر شروع به آموزش دادن کردم و یک گروه دوستانه کوچک استارت زده شد و با تشویق بچه های دانشگاه و خیلی خوشحالم از اینکه الان توانستم تبدیل به زنی خودساخته شوم و بتوانم درآمد و خرج زندگی خودم را در بیاورم.

وی گفت:این کار دریچه ای از یک صنعت جدید در رشته کیک و شیرینی بود و با تحقیقاتی که انجام دادم  توانستم در این رشته موفق شوم،هرچند قبل از شروع اینکار هم در گروه های مختلف آموزش های آنلاین برگزار میکردم و وقتی چندین بار صنعت فوندانت بر روی کیک ها اجرا شد هم مورد استقبال مردم قرار گرفت و هم منبع درآمد خیلی خوبی داشت.

اقبالی در ادامه افزود:در این مدت آموزشهای مختلفی برای بانوان شهرستان نور برگزار کردم و تقریبا ۹۹٪خانمهایی که در شهرستان چه در روستاهای اطراف و چه در شهر کار فوندانت کیک انجام میدهند از هنرجوهای من بودند در این مدت توانستم حدودا به ۵۰۰ نفر آموزش دادم و خوشحال هستم که بانوان با اینکه در منزلشان هستند میتوانند منبع در آمدی خوبی هم از این هنر داشته باشند.

وی با بیان اینکه من واقعا در زندگی ام تلاش کردم و چون هدف داشتم ایستادگی کردم و تمام تلاش این روزهایم را مرهون تلاشهای خودم هستم گفت:هیچ وقت فکر نمیکردم که این شغل را داشته باشم، ولی بعنوان یک خانم همیشه تمایل داشتم مستقل باشم و کار کنم، در منزل از روی علاقه و سرگرمی کار میکردم ولی بعنوان کار تخصصی و شغل آینده ام روی آن فکر نمیکردم.

این بانوی توانمند افزود:درکار ما، روش و متدهای جدید جایگزین روش های قدیمی شده و هر روز هم شاهد نوآوری های بیشتری هستیم و برای به روز بودن نیازمند آموزش هستیم، پس باید آموزش ببینم تا بتوانیم با متدهای جدید آشنا شویم و به هنرجویان علاقه مند انتقال دهیم.

این هنرمند جوان خاطرنشان کرد:کیک‌هایی که روکش فوندانت دارند، خاص‌تر و زیباتر از خامه‌های معمولی هستند. درست است که خیلی‌ها خامه‌ی شیرین و سنتی را به این خمیربه روز و مد شده ترجیح می‌دهند اما زیبایی نهایی کار با فوندانت، یک حقیقت غیرقابل انکار است.

«خمیر فوندانت از ترکیب پودر قند، ژلاتین، گلوکز، ماده cmcو ژلاتین آماده می‌شود. درست کردن خمیر بخش راحت و آسان کار است، زمانی که می‌خواهم رنگ‌های فوندانت را تغییر بدهم از رنگ‌های خوراکی متفاوت استفاده می‌کنم، از قسمت رنگ بندی خمیرها به بعد، همه چیز بستگی به ذوق ، سلیقه و هنر دستان کیک پز، بستگی دارد و شما با رنگ‌ها و شکل‌ها آنقدر بازی می‌کنید تا به رنگ مورد نظر برسید و شکلی که می خواهید را پیاده کنید.

البته یک سری از تزیینات، قالب‌های خاص دارند و کافیست با استفاده از آن‌ها ، کارتان را شروع کنید اما بخش اصلی کیک‌ها، هنر دست و سلیقه ی فردی است که در نتیجه‌ی نهایی تاثیر بسزایی می‌گذارد و هر چه قدر بیشتر کار کنید، سلیقه به خرج بدهید و تلاش‌تان را بیشتر کنید، کار نهایی شما بهتر و زیباتر می‌شود و تمام این‌ها روی قیمت نهایی تاثیر می‌‌گذارد.»

وی خاطرنشان کرد:یکی از اهدافم افزایش اشتغال زایی این هنر در شهرستان نور است که تحقق این امر در گرو حمایت مسئولان و دستگاه های شهرستان است،از مسئولین شهرم انتظار دارم وقتی اینگونه تلاش میکنم تا به اهدافم برسم دوست دارم از لحاظ تسهیلات و دیگر آیتم های حمایتی برخوردار شوم.

چه عجیب است! حکایت سختی و رنج حاصل از بی پناهی و چه ملال آور است! آن زمان که دستانت خالی باشد و برای اندک معاش روزانه‌ات بلاتکلیف باشی!

اما در مقابل چه زیبا و دلنشین است زمانی که امیدت را از دست ندهی و نور وجود یگانه خالق مهربان چهره ات را گرم کند و دست حمایت او را بر سرت احساس کنی و با توکل به خدا، مسیر پرفراز و نشیب زندگی را با همت و تلاش خود بپیمایی و حالا آسمان تیر و تار زندگیت، صاف و آفتابی باشد.

بله! این وصف حال «فروغ اقبالی» بانوی توانمند موفق نوری است که حالا بعد از روزهای سرد و ابری زندگی به آسمان صاف و روشن رسیده و امیدوار و مصصم، به سوی فتح قله‌های ترقی حرکت می‌کند.

فروغ اقبالی نماد ققنوس پرنده ای افسانه ای است که رد پای آن در اساطیر ایران، یونان، مصر و چین به چشم می خورد و نمادی از جاودانگی و فناناپذیری است. پرنده ای که از میان خاکستر خود، دوباره برمی خیزد و زیبایی اش را به رخ جهانیان می کشد و امروز از میان تلی از خاکستر، زنان توانمند قد علم کرده که دیگر کسی جلودار اعتماد به نفس و استعدادهایشان نیست.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳