كدخبر: 12688 بدون دیدگاه

 مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران:آسیب جدی ویروس کرونا بر بدنه ورزش/۲۰۰۰ باشگاه بخش خصوصی در استان تعطیل شد

تاریخ انتشار : در ساعت:
 مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران:آسیب جدی ویروس کرونا بر بدنه ورزش/۲۰۰۰ باشگاه بخش خصوصی در استان تعطیل شد

شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف زندگی انسان قرن ۲۱ وارد کرده استضررهای مالی و اقتصادی، مشکلات معیشتی، افسردگی و اضطراب و مسائل اجتماعی بخشی از این آسیب‌هاست که همه را با چالش‌های جدید روبرو کرده است. از طرفی ادامه‌دار شدن این اپیدمی جهانی در طول زمان موجب آسیب‌ بیشتر شده است. یکی […]

شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف زندگی انسان قرن ۲۱ وارد کرده استضررهای مالی و اقتصادی، مشکلات معیشتی، افسردگی و اضطراب و مسائل اجتماعی بخشی از این آسیب‌هاست که همه را با چالش‌های جدید روبرو کرده است. از طرفی ادامه‌دار شدن این اپیدمی جهانی در طول زمان موجب آسیب‌ بیشتر شده است.

یکی از حوزه‌هایی که با شیوع کرونا تعطیل وبسیاری از فعالیت‌های آن نیز مختل شد، بخش ورزش بود.

این بخش اگرچه در ظاهر آسیب جبران‌ناپذیری به مردم و چرخ اقتصاد نمی‌زند اما ضررهای جدی درپی دارد که نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشید. عرصه‌ای که به نوبه خود هم در سلامت، هم اقتصاد و هم معیشت مردم اثرگذاری زیادی دارد؛ چراکه هم باشگاه‌داران و هم ورزشکاران از این امر متضرر و بخشی از اقتصاد جامعه تحت‌تاثیر آن قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد: متأسفانه کرونا آسیب های جدی به ورزش همانند سایر حوزه ها زده است با این حال باید همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود، چرا که ممکن است در آینده باز هم شاهد اوج گیری و شیوع بیشتر این بیماری باشیم.

حسن رنگرز افزود: تعطیلی باشگاه ها و مسابقات و در پی آن مشکلات مالی بوجود آمده ناشی از کرونا یک چالش بزرگ برای ورزش کشور است.

رنگرز بیان کرد:امیدواریم با همه ملاحضات و تنگناها و محدودیت ها اعتباری که دولت با تحریم و بیماری کرونا مواجه است بتوانیم بخشی از این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم تا سرانه ورزش در استان مازندران به یک عدد مطلوب برسد.

مدیرکل ورزش استان خاطر نشان کرد:متاسفانه آسیبی که به بدنه ورزش رسیده است خیلی زیاد بود و ۲ هزار باشگاه بخش خصوصی در استان مازندران تعطیل شده است.

وی گفت:با پیگیری هایی که وزارت ورزش و جوانان انجام داده است سقفی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت باشگاه هایی که در موقع کرونا آسیب دیدند توسط وزارت خانه تعریف شده تا باشگاه داران بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

رنگرز افزود:در تلاش هستیم تا مشوق های دیگری برای بخش خصوصی بگذاریم و اماکنی که خود اداره کل ورزش و جوانان متولی آنها است و اجاره میداد همه امکانات برای این مستاجران رعایت خواهد شد و اجاره بهایی دریافت نخواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران با اشاره به این که بحران کرونا تمام دنیا را درگیر کرده و راه حلی جز خویشتن داری و رعایت پروتکل های بهداشتی برای آن وجود ندارد گفت: همه ما دغدغه ی بازگشایی باشگاه ها و فعالیت های ورزشی را داریم ولی در حال حاضر گریزی از این شرایط نیست.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳