كدخبر: 11808 بدون دیدگاه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور:رتبه سوم استان مازندران در کشور برای موقوفات

تاریخ انتشار : در ساعت:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور:رتبه سوم استان مازندران در کشور برای موقوفات

حجت الاسلام حیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در نشست خبری که بمناسبت آغاز دهه وقف برگزار شد ضمن تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر گفت: دهه وقف از بیست و هفتم ماه صفر سال ‏قمری شروع می شود و این روزها بهانه ای است تا امور اوقاف، اقدامات انجام شده و […]

حجت الاسلام حیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در نشست خبری که بمناسبت آغاز دهه وقف برگزار شد ضمن تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر گفت: دهه وقف از بیست و هفتم ماه صفر سال ‏قمری شروع می شود و این روزها بهانه ای است تا امور اوقاف، اقدامات انجام شده و در دست اجرا اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه افزود: استان مازندران استان مازندران از نظر تعداد موقوفات رتبه سوم کشور و از نظر تعداد القاب و تعداد امامزادان رتبه اول کشور را دارد. شهرستان نور هم شامل ۴۳۲ موقوفه و ۶۲۲۸ رقبه می باشد که ۱۸۵ عدد از موقوفات مربوط به ‏مساجد و آرامستان است. ۵۱ امامزاده در سطح شهرستان نور و ۷۱ امامزاده مربوط به بخش بلده ‏است.

حجت الاسلام حیدری افزود: نوع نیات مازندرانیان متفاوت بوده که ۷۴ درصد آن به مناسبت های مذهبی ‏اختصاص دارد.

این مسئول با اشاره به رسالت اوقاف تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف اوقاف شناخت مردم نسبت به موقوفات و موضوع آن است بر همین اساس روز اول دهه وقف ‏مربوط به رسانه است. زیرا اصحاب رسانه علمداران و یاوران وقف هستند. به ویژه با توجه به شرایط امروز ‏جامعه وجود و جایگاه رسانه به خوبی احساس می شود تا مردم نسبت به تعداد موقوفات و عملکرد های منطقه ‏خود شناخت پیدا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در ادامه اظهار کرد: اداره اوقاف در بسیاری از زمینه ها پیش قدم شده و در تمامی عرصه ها همانند امور ‏بهداشتی، کمک به نیازمندان، ساخت وساز، و… فعال است.

با توجه به اینکه شعار سال توسط مقام معظم رهبری  مبنی بر ‏جهش تولید نامگذاری شده است، و تشکیلات سازمان اوقاف در سطح کشور جزء سرمایه دارترین ادارات از ‏جهت داشتن زمین و عرصه برای سرمایه گذاری می باشد این آمادگی برای سرمایه گذاری در بخش تولید وجود دارد. در سطح شهرستان نور نیز زمین های بسیاری مربوط ‏به اداره اوقاف مناسب برای سرمایه گذاری می باشد، همانند زمین‌های ۲ هکتاری، ۷ هکتاری و ۲۵ هکتاری که ‏آماده تحویل به سرمایه گذاران می باشد.

حیدری افزود: در دوره بیماری کرونا امور اوقاف در مرحله اول ۵ هزار ماسک، در مرحله ‏دوم ۱۰ هزار ماسک و در مرحله سوم ۴ هزار ماسک به علاوه اقلام بهداشتی به مردم اهدا کرده است و در ‏ایام محرم به دلیل بیماری کرونا طی طرح شمیم حسینی ۸۰۰ بسته به قیمت هر بسته ۴۰۰ هزار تومان به ‏خانواده های نیازمند تقدیم گردید. طرح دوم این اداره، احسان ماندگار است که ۲۵۰ بسته به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد. همچنین در صدد هستیم از ظرفیت های علمی دانشگاه به ویژه تربیت مدرس شهرستان نور در ‏قالب پارک علم و فناوری استفاده کنیم. در حوزه آموزشی اداره اوقاف بسیار فعال بوده و بسیاری از مدارس ‏زمینشان و حتی هزینه ساخت خود مدارس وقف شده بود. حتی در دوره آموزش مجازی ۱۰ تبلت برای خانواده ‏های نیازمند خریداری کردیم.

حجت الاسلام حیدری درباره اهم برنامه های دهه وقف گفت: این برنامه ها شامل ترویج فرهنگ وقف در جامعه ‏متناسب با نیازهای روز، تقدیر شایسته از واقفان و خدمات آنها، راه اندازی انجمن یاوران وقف در حوزه های ‏مختلف، عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های معزز شهدا، نشست اداره اوقاف با اماکن علمی، راه اندازی ‏موقوفات مشارکتی با مردم و تشکیل شورای هماهنگی خیریه شهرستان می باشد‎.

مسئول اوقاف و امور خیریه نور در پایان اظهار کرد: سامانه جامعی وجود دارد که برای تمامی موقوفات کد ‏تفصیلی وجود دارد و تمام درآمد های حاصل از تمامی بخش ها نیز در همان سامانه بیان می گردد. تک تک ‏موقوفات دارای درآمد در بایگانی مجموعه اداره اوقاف موجود است و اداره اوقاف موظف است درآمد های هر وقف ‏را در همان مسیری خرج کند که واقف عنوان کرده است‎.‎

پ ن:از آنجایی که رسانه در هر حوزه، بخصوص در امورخیریه می تواند بازوی قوی آن مجموعه باشد و با اطلاع ‏رسانی صحیح و ترغیب و تشویق واقفین خیر اندیش نام مانایی را در عرصه خبر برای آنان به یادگار بگذارد، ‏انتظار می رود اداره اوقاف و امورخیریه و همچنین خیرین نیک اندیش نوری به منظور حمایت از قشر زحمت ‏کش خبرنگار، مکانی فرهنگی را در اختیار خانه مطبوعات این شهرستان قرار دهند تا نام آنان تا ابد به یادگار در ‏حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی کشور باقی بماند.  ‏

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳