كدخبر: 11732 بدون دیدگاه

کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» رونمایی شد / نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس

تاریخ انتشار : در ساعت:
کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» رونمایی شد / نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس

 کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» با هدف معرفی نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی با حضور نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و برخی مدیران و مسئولین ارشد استان رونمایی شد. ‎   کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» که با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره […]

 کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» با هدف معرفی نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی با حضور نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و برخی مدیران و مسئولین ارشد استان رونمایی شد. ‎

 

کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» که با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده، با حضور آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان، حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، سردار مسلمی، فرمانده سپاه کربلا، زارعی، بابایی کارنامی، سردار سعادتی و حاجی پور، نمایندگان مردم مازندران در مجلس، سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار رستمیان و سردار کمیل، مولف کتاب، همسران سرداران شهید دفاع مقدس و تعدادی از مسئولان استانی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

« آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران» در این مراسم با اشاره به اینکه رونمایی از این‌ کتاب همزمان با پایان هفته دفاع مقدس صورت گرفت، بیان کرد: این برنامه پرفیض، معنوی، ارزشی، جهادی و انقلابی است که در حوزه بانوان و همسران شهدای گرانقدر و جانبازان به میزبانی دختر شهید سردار طوسی که از سرمایه‌های ملی هستند، برگزار شد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: حیات طیبه سازنده‌اش دو معمار دارد که شامل زنان و مردان هستند و همه در پیدایش حیات طیبه سهیم و شریک هستند چه حیات طیبه شخصی و چه حیات یک جامعه!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: بی عدالتی‌ها و هجمه دشمنان از آفت‌های حیات طیبه است ولی دفاع مقدس تبلور دفاع از حیات طیبه به‌وسیله بزرگمردان ما بود که حق بزرگی به گردن ما دارند، در همه حوزه‌ها باید با این آفت‌ها و تهدیدات مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: حیات طیبه به دو عامل ایمان و عمل صالح وابسته است، امروز ما از مدافعان دفاع مقدس باید یاد بگیریم و جهاد و شهادت و شهامت را داشته باشیم، خدارا شاکریم که بانوان شیرزنی داشتیم که در کنار مردان در این عرصه مجاهدت کردند.

«سمیه قاسمی طوسی» نیز در این آیین اذعان کرد: یادگاران ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که از پیشینیان به ارث رسیده است باید از تجربیات این بزرگواران نهایت استفاده را ببریم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: چاپ این کتاب در مورد بانوانی است که در عرصه‌ جنگ درخشیدند، روایت‌هایی از اضطراب، نگرانی شب عملیات، مقابله با دشمن در این کتاب آمده است، این کتاب یادآور آن دوران است در صدد این باشیم که نگذاریم که این واقعه مهم تاریخی به تحریف کشانده شود.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با قدردانی از ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، تبیین راه شهدا و ایثارگران را گوهر ارزشمند و یادگاری جاودانه برای نسل‌های آتی عنوان کرد.

وی گفت: نسل جوان و نوجوان باید بدانند که چگونه با دست‌های خالی در مقابل استکبار جهانی و ستمگران طاغوتی مقاومت کردیم و در این راه جان‌ها فدا شد.

سپس «جواد صحرایی رستمی» با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس در چله دوم انقلاب قرار داریم، گفت: افتخار داشتم نویسنده این کتاب باشم اگر بخواهم اعتراف کنم نقش بانوان نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس بوده است ولی هیچوقت نامشان برده نمی‌ شد و این کتاب وسیله‌ای است برای آشکار شدن زاویه پنهانی از جنگ برای نسلی که ایثار گر بودند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳