كدخبر: 11571 بدون دیدگاه

معاون فرماندار نور:گردشگری به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار : در ساعت:
معاون فرماندار نور:گردشگری به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار گیرد

مهندس ناییج شناخت ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات و ضروریت های این حوزه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امروزه گردشگری در اقتصاد دنیا جایگاه ویژه ای به لحاظ اشتغال و درآمد زایی دارد.

همزمان با روز جهانی گردشگری از واحدهای نمونه و برتر گردشگری شهرستان نور با حضور مهندس ناییج معاون فرماندار ،رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان از واحدهای فعال گردشگری تجلیل بعمل آمد.

✅معاون فرماندار شهرستان نور:
گردشگری به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار بگیرد

مهندس ناییج معاون فرماندار شهرستان نور در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز جهانی گردشگری اظهار کرد:
باید از همه کسانی که تلاش می کنند تا بحث گردشگری را در کشور ارتقا دهند تقدیر و تشکر نماییم.

معاون فرماندار نور افزود: گردشگری یک حوزه فرا بخشی است وهمه دستگاه ها و ارگان ها به باید به گردشگری به عنوان محور توسعه کمک کنند.

وی گفت: نگاه آرمان گرایانه بجا و متناسب می تواند موجب ارتقا صنعت گردشگری شود و بعضا ایده های خوبی در این زمینه مطرح می شود.

مهندس ناییج شناخت ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات و ضروریت های این حوزه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امروزه گردشگری در اقتصاد دنیا جایگاه ویژه ای به لحاظ اشتغال و درآمد زایی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نور:

✅تلاش برای توسعه گردشگری، شکوفایی فعالیت های اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نور هم در این مراسم با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد منطقه به عنوان صنعتی زود بازده و سود آور بیان کرد: توجه و تلاش در توسعه و گسترش صنعت گردشگری، شکوفایی فعالیت های اقتصادی و تقویت جایگاه معیشتی و عمرانی را در می خواهد داشت.

شهرستان نور در مرکز استان مازندران باوسعت ۲ هزارو ۶۷۵ کیلوکتر مربع (۱۲درصد )و رتبه سوم در استان و خط ساحلی ۳۰ کیلومتری و برخوردار از جاذبه های گردشگری همچون کوه، دریا و جنگلهای پهن برگ هیرکانی یابه عبارتی ‘موزه طبیعی ‘ با قدمتی بیشاز ۴۰ میلیون سال درضلع جنوبی و نیز دریای خزر درکرانه شمالی است.

وی ادامه داد: وجود آبشارها، غارها، چشمه های آبگرم معدنی و مناطق نمونه گردشگری لاویج ، بلده و پارک‌های جنگلی نور ، کشپل ، جوربند ، رویان،دریاچه الیمالات ، ابشار آب پری ، حرام‌او (آب حرام) و قل قل چشمه به شهرستان نور امتیاز ویژه ای برای جذب گردشگری می دهد.

علی سالاریان افزود : با توجه به ظرفیت های متعدد جذب توریسم در شهرستان نور از جمله وجود جنگل های هیرکانی و دریا و ساحل ، جاذبه های بوم گردی و روستاهای زیبا،این شهرستان باید در کشور از نظر گردشگری زبانزد باشد.

این مسئول خبر داد:با توجه به نگاه حمایتی و توسعه ای دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف از جمله رونق گردشگری و اشتغال شاهد اجرای ۱۸ پروژه گردشگری نظیر ساخت هتل ،‌ هتل آپارتمان، مجتمع های تفریحی و گردشگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان هستیم.

وی گفت: از این تعداد ۶ پروژه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت ،چهار پروژه بین ۴۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت و هشت پروژه نیز بین پنج تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دردست ساخت است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نور تصریح کرد: با بهره برداری از این ۱۸ پروژه گردشگری پیش‌بینی می‌شود برای ۲ هزار و ۸۹۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

وی وجود مجتمع تفریحی توریستی دشت نور را فرصتی بی نظیر برای گردشگران دانست و گفت:
این مجتمع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی، یکی ازبزرگترین طرح های گردشگری کشور در شهرستان نور است که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار با سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی در حال احداث است.

مدیریت مجتمع تفریحی توریستی دشت نور خبر داد:
در راستای جذب گردشگران و توسعه اقتصادی منطقه، مجموعه آبی مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور احداث میشود

نعمت گرجی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:دشت نور با هدف ایجاد گردشگری در استان مازندران یکی از بهترین مجموعه های تفریحی کشور در استان مازندران شناخته میشود.

وی بیان داشت:با وجود این مجموعه سالانه گردشگران زیادی به استان مازندران سفر میکنند و لازم نیست گردشگران برای تعطیلات به خارج از کشور بروند و سالانه کلی ارز از مملکت خارج شود.

گرجی در ادامه از احداث پروژه مجموعه آبی دشت نور خبر داد و گفت:مجموعه آبى دشت نور در زمینى به وسعت ۵ هزار متر در حال احداث است،این مجموعه داراى استخر بزرگسالان به متراژ ٧٠٠ متر مربع و استخر کودکان به متراژ ١٠٠ متر میباشد.

همچنین زمین والیبال ساحلى،سونا خشک و بخار و کافى شاپ و زمین ماسه بازى برای کودکان از امکانات این مجموعه است،مراحل ساخت از مرداد ماه شروع شده وتا فروردین ماه به پایان میرسد.

وی اهداف این طرح را ارتقاء کیفی زیرساخت های گردشگری و ایجاد تنوع در امکانات آن ، افزایش و جذب گردشگران ، اشتغال زائی وارتقاء شرایط اقتصادی منطقه ، معرفی جاذبه های گردشگری منطقه با ایجاد تورهای مسافرتی، تطبیق امکانات خدمات عمومی با شرایط روز زندگی برشمرد و گفت:بدون شک این یک خبر جذاب و هیجان انگیر برای مردم این منطقه است

و قطعا پارک آبی در با چنین امکاناتی مهیج می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد و برای تمام افراد یک تجربه بسیار فوق العاده و بی نظیری را رقم بزند.

مدیریت دشت نور در پایان افزود:امیدواریم با این اقدامات شایسته و توسعه گردشگری رونق منطقه ما بیش از گذشته رقم بخورد.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳