كدخبر: 11533 بدون دیدگاه

صنعت گرشگری مهمترین عامل توسعه و رونق اقتصادی در مازندران/دشت نور برند گردشگری کشور

تاریخ انتشار : در ساعت:
صنعت گرشگری مهمترین عامل توسعه و رونق اقتصادی در مازندران/دشت نور برند گردشگری کشور

مجموع تفریحی توریستی دشت نور نه فقط در شهرستان بلکه در کشور برند گردشگری است و میتواند بسیاری از نیازهای گردشگران را تامین کند

به گزارش قلم ما:

 

امروزه صنعت گردشگری در جهان، توسعه فراوانی یافته است و بسیاری از کشورها از این رهیافت توانسته اند وضعیت خویش را تا حد درخور توجهی بهبود بخشیده و بسیاری از مشکلات خود از قبیل بیکاری، پایین بودن سطح درآمد،  سرانه و کمبود درآمد ارزی را پوشش دهند.

و به دلیل اثرات چشمگیری که فعالیت های گردشگری در اقتصاد مناطق پذیرنده گردشگران بر جای می گذارد، توجه فراوانی به این زمینه از فعالیت معطوف می گردد.

پیچیدگی و تراکم موجود در زندگی شهری، عده زیادی از مردم را متوجه طبیعت می کند و در این میان، مناطقی که دارای توانهای طبیعی با ارزش تری باشند بیشتر مورد توجه قرار میگیرند.

به این ترتیب جریانات گردشگری به منظور بهرهبرداری از آرامش و زیبایی طبیعت بدان سمت شکل میگیرد و  یکی از محورهای اساسی توسعه در هر منطقه ای محسوب می‌شود.

. چگونگی برنامه‌ریزی برای هر ناحیه و رسیدن به توسعه مناطق زیرپوشش از اهداف توسعه گردشگری است

بنابراین بهره‌برداری از توان‌ها و قابلیت‌های گردشگری و اکوتوریسمی در هر منطقه ای می‌تواند زمینه ای پویا و فعال برای توسعه آن منطقه فراهم کند.

 

فرماندار شهرستان نورتاکید کرد:

گردشگری جز پردرآمدترین صنعت اقتصادی کشورها است/مجموع دشت نور برند گرشگری کشور در استان مازندران

فرماندار شهرستان نور در گفتگوی اختصاصی با قلم ما با اشاره به وضعیت بیماری کرونا که صنعت گردشگری را دچار چالش نمود،اظهار کرد: در یک شرایط عادی گردشگری بزرگترین فرصت برای توسعه،رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه است و توسعه این منطقه با حضور گردشگر به بار می نشیند.

علی شادمان با بیان اینکه شهرستان نور دارای همه ظرفیت های گردشگر میباشد گفت:  وجود،جنگل،دریا،کوهستان،آبگرم،پارک های جنگلی بکر بهترین فرصت برای حضور گردشگران در این منطقه بوجود میاورد و وقتی گردشگر وارد این شهرستان میشود از پمپ بنزین گرفته تا اقامت در هتل ها و مجتمع های تفریحی توریستی و خرید در مغازه ها فرصت اقتصادی را در شهرستان بالا میبرد.

فرماندار نور افزود:گردشگری جز پر در آمدترین صنعت اقتصادی در کشورها است، پس باید بهترین امکانات را برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم کنیم تا گردشگران بتوانند از همه فرصت ها بدرستی استفاده کنند..

وی گفت:بخش های خصوصی باید موقعیت های درآمدزایی بیشتری ایجاد بکند بطور مثال مجموعه موج آبی که در مشهد ساخته شده است و فرصتی مهیج را برای گردشگران بوجود آورده است، ماهم میتوانیم فرصت های طلایی گردشگری در حوزه دریا با احداث قایق های مسافر بری در دریا را کار بکنیم.

شادمان به نقش بی بدیل مجتمع های تفریحی توریستی اشاره کرد و افزود:بطور مثال مجموع تفریحی توریستی دشت نور نه فقط در شهرستان بلکه در کشور برند گردشگری است و میتواند بسیاری از نیازهای گردشگران را تامین کند و هر چه این مجتمع ها بیشتر باشد قطعا شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه هستیم که میتواند سبب رشد و توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغالزایی در شهرستان بشود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران در استان های شمالی فراهم نیست/حضور بهترین و برندترین سرمایه گذاران حوزه گردشگری در این منطقه

نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد هم اظهار کرد:امروزه گردشگری در دنیا بعنوان یک صنعت شناخته میشود که متاسفانه هنوز کشور ما نتوانسته است بعنوان صنعت از آن استفاده نماید

سعید فرزانه با بیان اینکه صنعت گردشگری در کشور ما در فعالیت های خدماتی مشهود میشود اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که گردشگری هم برای توسعه و رونق اقتصادی و هم اشتغالزایی میتواند تاثیرگذار باشد و در تولید ناخالصی کشور میتواند نقش آفرینی کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد بیان داشت:متاسفانه در سطح استان مازندران و در کل استانهای شمالی زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران فراهم نیست و وقتی فصل گردشگری میشود مردم ما دچار کمبود،آب و برق هستن و متاسفانه دستگاه های خدمات رسان به زحمت می افتند.

وی اضافه کرد:یکی از دلایل وجود این مشکلات در ایام ورود گردشگران این است که زیرساخت های لازم برای سه میلیون نفر فراهم است نه برای هفت میلیون نفر و متاسفانه بخاطر همین شاهد هستیم که پسماند ها و زباله ها در جنگلها و سواحل در فصل گردشگری افزایش پیدا میکند.

فرزانه ادامه داد:در بحث گردشگری،بهترین و برندترین سرمایه گذاران به این منطقه آمدند و سرمایه گذاری خوبی در بخش هتلها و مجتمع های تفریحی توریستی شده است.

وی گفت:۷۰٪سرزمین مازندران راجنگل ها و مراتع تشکیل داده است و این فرصت بی نظیر برای سرمایه گذاری است تا گردشگران بیشتری را جذب کنیم.

امروز گردشگری در دنیا بعنوان یک صنعت شناخته میشود که متاسفانه هنوز کشور ما نتوانسته است بعنوان صنعت از آن استفاده نماید.

سرپرست اداره گردشگری نور:

۱۸ پروژه گردشگری در حال احداث در این منطقه/نقش موثر مجتمع تفریحی توریستی دشت نور در اشتغالزایی

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و و گزدشگری نور هم با بیان اینکه صنعت گردشگری در کشور ما یکی از بهترین فرصت های اشتغالزایی است اظهار کرد: با توجه به نگاه حمایتی و توسعه ای دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف از جمله رونق گردشگری و اشتغال شاهد اجرای ۱۸ پروژه گردشگری نظیر ساخت هتل ،‌ هتل آپارتمان، مجتمع های تفریحی و گردشگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان هستیم.

وی گفت: از این تعداد ۶ پروژه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت ،چهار پروژه بین ۴۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت و هشت پروژه نیز بین پنج تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دردست ساخت است.

علی سالاریان تصریح کرد: با بهره برداری از این ۱۸ پروژه گردشگری پیش‌بینی می‌شود برای ۲ هزار و ۸۹۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

سالاریان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مجتمع گردشگری “دشت‌ نور” گفت: این مجتمع یکی ازبزرگترین طرح های گردشگری این شهرستان است که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتاری و با سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیاردی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای ۱۰۰۰ واحد اقامتی در غالب ویلا و هتل آپارتمان به مساحت ۱۷۰ هزار منر مربع و با امکاناتی از قبیل زمین مینی‌گلف، دریاچه مصنوعی چهارهکتاری، مجموعه بازی وسرگرمی، مجموعه اسب سواری و… در کنار جنگل نور در حال احداث است که میتواند نقش موثری در اشتغالزایی منطقه داشته باشد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳