كدخبر: 10713 بدون دیدگاه

آغاز به کار اولین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور

تاریخ انتشار : در ساعت:
آغاز به کار اولین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور

در دومین روز از سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه به استان مازندران و با حضور حسین زادگان استاندار مازندران و نمایندگان مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در راستای رفع معضل زباله در مازندران بخصوص غرب استان، فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد. به گزارش قلم […]

در دومین روز از سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه به استان مازندران و با حضور حسین زادگان استاندار مازندران و نمایندگان مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در راستای رفع معضل زباله در مازندران بخصوص غرب استان، فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد.

به گزارش قلم ما به نقل از ایسنا، این پروژه پس از سال‌ها تلاش و با پیگیری مسئولان و مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه کشور اخذ اعتبارات لازم به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران بیان کرد: پسماند یکی از معضلات بزرگ مازندران و استان‌های شمالی است که باعث آلایندگی محیطی‌زیست و رنجش مردم است، پسماند در شمال ایران با توجه به وضعیت اقلیمی که دارد بسیار آلوده‌کننده محیط‌زیست بوده است و امروز آرزوی مردم نوشهر برآورده شد که نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، پسماندها و زباله‌های استان مازندران و منطقه را جمع‌آوری و با یک فرایند دانش‌بنیان تبدیل به برق و آب کشاورزی می‌کند.

البته بخش‌هایی از این نیروگاه نیاز به تکمیل شدن دارد و ظرف روزهای آینده نیازمندی‌های دیگر این نیروگاه هم اجرایی خواهد شد.

موضوعاتی پیرامون چگونگی فروش برق و آب کشاورزی تولیدی از این نیروگاه وجود دارد که سازمان برنامه‌وبودجه به نیابت از دولت آن را برطرف می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور از اتمام نیروگاه زباله‌سوز ساری تا پایان امسال خبر داد و گفت: و متعاقب آن انتظار می‌رود سومین نیروگاه با همین فناوری و کیفیت در رشت احداث شود.

در حال حاضر در نوشهر به یک آزمایشی در این مسیر رسیدیم که موفقیت‌آمیز بود و نه‌تنها برای شمال ایران که ویژه پسماندها به خاطر رطوبت بالای هوا و گردشگر پذیر بودن نیازمند به پاک‌سازی مستمر محیط‌زیست بدون آسیب زدن به آن هستیم و بنابراین نیروگاهی مانند نوشهر می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز ما باشد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳