كدخبر: 10638 بدون دیدگاه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید کرد؛ محرم امسال هر خانه را تبدیل به حسینیه برای عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) خواهیم کرد

تاریخ انتشار : در ساعت:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید کرد؛ محرم امسال هر خانه را تبدیل به حسینیه برای عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) خواهیم کرد

  به گزارش اختصاصی قلم ما؛ داوود فلاح با اشاره به نزدیک شدن به ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: با نیم‌نگاهی به تاریخ ملت‌ها و اقوام در جای‌‌جای جهان پهناور، مشاهده می‌شود که مردم هر دیار دارای سنت‌ها و باورهای ملی و دینی خاص خود بوده و با عمل به آن هویت و شناسنامه ملی […]

 

به گزارش اختصاصی قلم ما؛

داوود فلاح با اشاره به نزدیک شدن به ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: با نیم‌نگاهی به تاریخ ملت‌ها و اقوام در جای‌‌جای جهان پهناور، مشاهده می‌شود که مردم هر دیار دارای سنت‌ها و باورهای ملی و دینی خاص خود بوده و با عمل به آن هویت و شناسنامه ملی و مذهبی خود را رقم می‌زنند.

وی افزود: محرم، ماه خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بی‌کران شیعه‌ی داغدار غم سیدالشهدا(ع)، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش‌ترین مصیبت تاریخ بشریت است و اگر چه قرن ها از حادثه کربلا می گذرد اما واقعه عاشورا هنوز زنده است و جان ها همچنان شیفته‌ی پیام کربلاست.

رئیس ارشاد نور خاطرنشان کرد: «محرم»، ماهی است که در آن سرور و سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خویش در مقابل ظلم و ستم و بی‌عدالتی، مکتب انسان‌ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی را به همه شیعیان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.

وی افزود:این موضوع بر کسی پوشیده نیست که محبان امام حسین(ع) را نمی‌توان از عزاداری برای سالار شهیدان و خاندان و یاران پاک ایشان جدا کرد؛ موضوعی که هیچ وقت در تاریخ امکان‌پذیر نبوده و نیست، همه ی ما در رابطه با عزاداری امام حسین ع امسال تحت فرمان ستاد مبارزه با کرونا هستیم و در این رابطه طبق گفته ی مقام معظم رهبری نظر کارشناسان بهداشتی مدنظر همگان میباشد و با توجه به شرایط پیش‌آمده بیماری کرونا می‌توانیم از همه ظرفیت‌های خود در زمینه شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها استفاده کنیم و با کمک زیرساخت‌های موجود هر خانه را تبدیل به یک حسینیه کنیم تا موضوع کرونا را با کمترین فوتی به اتمام برسانیم.

فلاح گفت:یکی از مهمترین اقداماتی که ما در ایام محرم امسال در دست اقدام داریم برگزاری تعزیه مجازی است که این مراسم بصورت مجازی در حسینه باب الحواحج رستمرود برگزار میشود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان نور دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند و نمیتوان عزاداری را تعطیل کرد گفت: ما مراسم تعزیه امسال را بخاطر سلامت شهروندان عزیز با حضور اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی بصورت مجازی برگزار خواهیم کرد چرا که محور اصلی تمام برنامه‌های عزاداری امسال سلامت مردم عزیز با عمل دقیق به مقررات و دستور العمل‌های و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

امسال با این اقدامات فرهنگی و هنری، مذهبی و تبلیغی ما هر در خانه حسینه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)خواهد شد و اجرایی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: در برنامه‌های عزداری بخاطر سلامتی مردم باید تغییر روش داد و حضور بیشتر را به سمت فضای مجازی و رسانه‌ها برد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳