كدخبر: 10586 بدون دیدگاه

امام جمعه نور:در گام دوم انقلاب یکی از مأموریت‌های اصلی ساماندهی اقتصاد و معیشت است

تاریخ انتشار : در ساعت:
امام جمعه نور:در گام دوم انقلاب یکی از مأموریت‌های اصلی ساماندهی اقتصاد و معیشت است

امام جمعه نور افزود:در گام دوم انقلاب یکی از مأموریت‌های اصلی ساماندهی اقتصاد و معیشت است و لازمه این ساماندهی مبارزه با فساد است که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر در هفته قوه قضائیه متذکر شدند که باید حقوق عامه احیا شود که اقتصاد و معیشت از حقوق عامه است.

به گزارش قلم ما:

امام جمعه نور با تبریک و تسلیت به خانواده شهید علی جمشیدی گفت:خانواده شهید جمشیدی یک الگو و اسوه در دامن خود پرورش دادند و  این نام و یاد در دنیا و صحنه قیامت ماندنی و جاودانه خواهد بود.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته نور ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از صفات بارز اهل تقوا امام شناسی است و امام رضا علیه السلام فرمودند؛همه ما کشتی نجات هستیم و اهل بیت کشتی نجات هستند و کسانی که داخل این کشتی و همراه شوند اهل نجات هستند،چراکه همه آنچه که نیاز بشری است در قرآن آوردیم.

از امام سوال کردند منظور چیست؟ فرمودند بحث امامت،ولایت و جانشینی پیامبر اکرم است که هم امامت به معنای عام که جایگاه ویژه دارد و هم امامت به معنای اخسش که کسانی که باید بعد از رحلت پیامبر (ص) علما اهل حل و عدل بنشینند و امام معرفی کنند.

امام جمعه نور افزود:امام رضا(ع) فرمودند:مهمترین نیاز بشری امامت و ولایت است و امامت در حقیقت تکمیل کننده دین است چون سررشته دین و مدیریت دین  با امام است،چون او مکمل و عزت اسلام و مسلمین است،لذا اگر جایگاه امامت را بطور وسیع بخواهید بشناسید باید با دقت لازم زیارت جامعه کبیره چندین بار مطالعه کنید.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) افزود:هر کس پنج خصلت در او نباشد به دنیا و آخرت او امیدی نیست،اول کسی که ریشه ای محکم در خودش ایجاد نکرده باشد که بتواند به آن تکیه کندیعنی در مسیر خودسازی باید چیزی که نیاز تکیه گاه انسان است یعنی خداشناسی را در خود تقویت کند،دوم طبیعت بخشندگی،مناعت طبع و منش بزرگی را در خود تقویت کند،سوم استحکام و استواری در اخلاق،اخلاق محمدی (ص) که اگر این اخلاق پیامبر نبود بشر از جاهلیت نجات پیدا نمیکرد همه اینها در سایه اخلاق متعالی، چهارم  نجابت در نهاد یعنی در برابر دشمن شجاعت دارد در عین حال یک بازدارندگی نسبت به گناه،معصیت و لغزش‌ها در خود تقویت کند،پنجم هراس و ترس از محضر پروردگار عالم داشته باشد.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه دوم نماز جمعه اینهفته نور با بیان اینکه اگر کسی جایگاه امام را درک کند و متوسل به این امام بزرگوار شود سراسر زندگی اش پر از نورانیت و شادابی بدور از غم و اندوه خواهد بود.گفت:امروز روز میلاد دادرس و فریادرس امت امام رضا (ع) است،روز با عظمتی که اگر زیارت آن حضرت و مولودی که امروز سراسر عالم را با وجودش نورانی کرده است که هر کس در خراسان زیارتش کند اندوهش برطرف خواهد شد،یعنی در حقیقت این جایگاه،این امام همچون ائمه دیگر برطرف کننده غم ها و اندوه ها و اضطراب ها است.

امام جمعه نور در ادامه افزود:از صفات متقین و بهترین ره توشه اهل تقوا از منظر امام رضا علیه السلام پیوند با خویشاوندان است و یکی از مهمترین صفات بارز اهل تقوا این است که اگر فامیلی ،خویشاوندی از بستگان از ما ناراحت است و قطع ارتباط کرده است با او ارتباط را برقرار کنیم هر چند با جرعه ای از آب.

دوم،عمیق نگری در دین است ،از صفات بارز اهل تقوا از منظر امام رضا علیه السلام میباشد،ما نسبت به دین و اعتقاداتمان چقدر اطلاع داریم و چقدر مطالعه کردیم و چقدر نسبت به اعتقادات خود راسخ هستیم و پایبند به آنیم و به آن عمل میکنیم؟و همچنین چقدر در مسیر بلاها و ناگورایها صبر و استقامت داریم.

خطیب جمعه نور به بازگشت مسافر و مهاجر بهشتی شهید مدافع حرم علی جمشیدی اشاره کرد و گفت:شهید علی جمشیدی شخصیتی است که بعنوان قهرمان عرصه مبارزه و جهاد و پذیرش این امتحان الهی بزرگ را تحمل کرد و برای دفاع از دین ،مکتب و اعتقاد،ناموس و مسلمین و مومنین این منطقه و این مرز و بوم لباس جهاد و مجاهدت برتن کرد و با تکفیری های داعش جنگید و به فیض عضما شهادت نائل شده است و پیکر مطهرش بعد از چهارسال دوری از خانواده به وطن باز میگردد.

حجت الاسلام احمدی افزود: در حقیقت این شهید و شهدای مدافع حرم بعنوان الگو برای جوانان و نوجوانان ما هستند، کسانی که از مکتب مقاومت و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی درس‌ها آموختند و خود بعنوان الگو شناخته شدند و بازگشت پیکر  این شهدا جامعه را از معصیت و قمار تنگ نظری ها میشوید و باری دیگر اتحاد و همدلی را به کشور باز میگرداند و به ما یاد میدهد که همه ما باید از انقلاب، نظام و اسلام دفاع کنیم.

امام جمعه نور با تبریک و تسلیت به خانواده شهید علی جمشیدی گفت:خانواده شهید جمشیدی یک الگو و اسوه در دامن خود پرورش دادند و  این نام و یاد در دنیا و صحنه قیامت ماندنی و جاودانه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در گام دوم انقلاب یکی از مأموریت‌های اصلی ساماندهی اقتصاد و معیشت است و لازمه این ساماندهی مبارزه با فساد است که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر در هفته قوه قضائیه متذکر شدند که باید حقوق عامه احیا شود که اقتصاد و معیشت از حقوق عامه است.

امام جمعه نور بیان کرد: در سایه مبارزه با فساد مبارزه باید بدون ملاحضه و اغماض با مفسد انجام گیرد تا مایه امیدواری مردم باشد لذا فسادمالی و اقتصادی مانند ویروس کرونا است که راه مقابله با این ویروس قطع دست مفسد است که در حقیقت امروز یکی از معضل‌های جامعه ما و در بعضی از مدیران مسئله آلوده شدن فساد اقتصادی است و تا این مبارزه با فساد انجام نگیرداقتصاد پویا نمی‌شود ما متاسفانه شاهد این بلا هستیم که سراسر جامعه ما را فرا گرفته است و تنها راه مقابله با آن مبارزه با آن است.

وی در ادامه به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل پیشرفت یا پسرفت شهر، شهرداری‌ها و شورای شهر هستنداگر شهرداری ها و شوراها درست عمل کنند مردم روز به روز شاهد پیشرفت شهر خواهند بود ولی اگر با اختلاف این زمان را از دست بدهند و یا از کارهایی که نیاز یک پیشرفت جامعه است از آن غافل شوند یا گرفتار فساد مالی شوند سبب عقب افتادگی یک شهر میشوند،همچنین دهیاری‌ها نقش مهمی در احیاء و پیشبرد روستاها با حمایت شوراها و بزرگان روستاها دارند.

خطیب جمعه نور در ادامه با اشاره به روز مالیات گفت : در بعضی از کشورها اکثر درآمد از طریق مالیات است،مالیات باید از کسانی که از ظرفیت این جامعه استفاده میکننددریافت شود.

وی با اشاره به گلایه های مقام معظم رهبری در خصوص ویرووس کرونا گفت:در فداکاری ها و مجاهدت های همه جانبه کادر درمانی، مردم، خیرین ،نیروهای مسلح ایران به یک کشور موفق در دنیا معرفی شد اما دوباره با بی‌توجهی بعضی از مردم و مسئولان وضعیت در برخی از شهرهای کشور قرمز  شد و در خطر جدی قرار گرفت.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳