كدخبر: 10283 بدون دیدگاه

استاندار مازندران:شوراها وظیفه نظارتی خود را جدی بگیرند

تاریخ انتشار : در ساعت:
استاندار مازندران:شوراها وظیفه نظارتی خود را جدی بگیرند

احمد حسین زادگان در نشست ویدئوکنفرانس با شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به این که شوراها باید وظیفه نظارتی خود را جدی بگیرند، گفت: گفتگو و گفتمان مستمر، وفاق، همدلی و نگاه یکپارچه به توسعه و برنامه محوری؛ راهبرد اعتلا و شکوفایی سراسر نقاط استان است. ‎ استاندار مازندران به مناسبت گرامی داشت […]

احمد حسین زادگان در نشست ویدئوکنفرانس با شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به این که شوراها باید وظیفه نظارتی خود را جدی بگیرند، گفت: گفتگو و گفتمان مستمر، وفاق، همدلی و نگاه یکپارچه به توسعه و برنامه محوری؛ راهبرد اعتلا و شکوفایی سراسر نقاط استان است. ‎

استاندار مازندران به مناسبت گرامی داشت روز شوراها؛ در نشست صمیمی با شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق ویدئوکنفرانس با آنان گفتگو کرد.

به گزارش قلم ما: احمد حسین زادگان در این نشست ضمن تبریک روز شوراها؛ با بیان این که از تلاش های شوراهای اسلامی شهر و روستا که منشاء خدمات موثر هستند، قدردانی می کنم، گفت: در موضوع مقابله با کرونا، رزمایش مواسات و کمک مومنانه، مدیریت بحران سیل و نظایر آن با همکاری و تعامل شوراها، دهیاران و مدیریت های محلی و مردمی بر مشکلات فائق شدیم و تنها راه توفیق در امور و راهبرد اصلی توسعه استان؛ مشارکت، همدلی و هم افزایی است.

استاندار با بیان این که بسیاری از پروژه های عمرانی با مشارکت شوراها و دهیاری ها در روستاها به تحقق پیوست و این عزیزان در شهر و روستا؛ بازوان اجرایی خوبی برای ماهستند، افزود: برای فائق شدن بر امور باید به سمت سمن ها، تشکل های اجتماعی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برویم چرا که اگر بخواهیم همه این امور را به سمت کمک های دولتی هدایت کنیم فلسفه وجودی کار شورایی و شورا محوری زیرسوال می رود.

حسین زادگان با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید در پیشبرد امور؛ شوراها را یاری و در جلسات شوراها به تناوب و نیاز شرکت کنند، اظهار داشت: نباید تصدی گری به شوراها سپرده شود و شوراها هم نباید به دنبال تصدی گری باشند چرا که از وظایف اساسی خود یعنی نظارت بر کار باز می مانند. شورا باید بر اساس وظایف خود بر امور نظارت کند.

وی با اشاره به این که شوراها از ظرفیت های گردشگری در جهت شکوفایی اقتصادی بهره ببرند، گفت: گردشگری زمانی پیشرفت می کند که دهیاران و شوراها در روستاها و فرمانداران، بخشداران و شهرداران ساحلی، به بوم گردی و گردشگری ساحلی اعتقاد و باور داشته باشند و از ظرفیت های بانک ها برای اعتلای این بخش استفاده کنند و با ظرفیت سازی و نگاه درست به سرمایه گذاری در بخش گردشگری، این بخش را با کمک همه مسئولان و متولیان راه بیندازند.

استاندار با اشاره به این که ما همه با هم می توانیم رشد کنیم و پیروز شویم و با همدلی و وفاق و نگاه یکپارچه و برنامه محوری و بهره گیری از نخبگان به اهداف مورد نظر دست یابیم، بیان کرد: کار دولت فراهم کردن زیرساخت ها با صدور مجوزها، کوتاه کردن زمان صدور مجوزها، سرعت بخشیدن به صدور مجوزها، تسهیلات لازم و حمایت های مالی و بانکی برای سرمایه گذار است.

وی با اشاره به این که گفتگو و گفتمان، حلقه مفقوده در کار شورایی در استان است، تاکید کرد: باید تجارب و آگاهی های خود را بهم منتقل کنیم.

استاندار اشراف و آگاهی شهروندان به وظایف خود را مهم و کمک کننده دانست و از رسانه ها خواست در این مسیر همکاری و فرهنگ سازی کنند و اظهار داشت: مردم هرچه بیشتر به حقوق و تکالیف خود آشنا باشند، شوراها در کار خود موفق تر عمل می کنند و کار آنان سبک تر می شود.

حسین زادگان با بیان این که شوراها باید تا حد امکان نهادهای مدنی را راه اندازی کنند و در سایه نهادسازی در اجرای برنامه های خود و مواجهه با مشکلات توفیق یابند، افزود: تجربه موفق سمن ها نشان می دهد که هر عضو شورا و هر روستا می تواند یک یا چند سمن داشته باشد.

گفتنی است، در این نشست، معاونین هماهنگی امور عمرانی، سیاسی و امنیتی و اجتماعی، مدیرکل امور شهری و شوراها و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری حضور داشتند./

منبع استانداری مازندران

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳