كدخبر: 10205 بدون دیدگاه

با حضور استاندار مازندران از طرح عملیات اجرایی بزرگترین پارک گردشگری خاورمیانه رونمایی شد

تاریخ انتشار : در ساعت:
با حضور استاندار مازندران از طرح عملیات اجرایی بزرگترین پارک گردشگری خاورمیانه رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتابچه طرح و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پارک جنگلی ایزدشهر با حضور استاندار مازندران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد. ‎ به گزارش قلم ما؛ مراسم رونمایی از کتابچه طرح و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پارک جنگلی ایزدشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای کل طرح با […]

مراسم رونمایی از کتابچه طرح و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پارک جنگلی ایزدشهر با حضور استاندار مازندران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد. ‎

به گزارش قلم ما؛

مراسم رونمایی از کتابچه طرح و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پارک جنگلی ایزدشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای کل طرح با مساحت کل ۳۴۸۲ هکتار با حضور استاندار مازندران و دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و امام جمعه ایزدشهر و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

استاندار مازندران؛
سرمایه گذاران سرداران اقتصادی هستند

احمد حسین زادگان، در این مراسم اجرای این نوع پروژه ها را برای توسعه دیگر بخش ها ضروری خواند و گفت: در حوزه گردشگری طبیعی و دریایی، ظرفیت های کمتر دیده شده ای در استان وجود دارد که اگر بستر آن را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم و فرآیند اعطای مجوزها را تسریع نماییم، موجب توسعه پایدار، اشتغال و رفاه و رضایتمندی مردم می شود.

استاندار با بیان این که این پروژه ارزشمند با همکاری و تعامل بخش های مختلف در شهرستان صورت پذیرفته است، افزود: در غرب مازندران و دیگر نقاط استان، که بدلیل ویژگی های خاص طبیعی، سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری است همه باید کمک کنند تا سراسر مازندران در حوزه های مهمی نظیر گردشگری توسعه پیدا کند.

حسین زادگان با اشاره به این که در حوزه گردشگری دریایی، ۱۳۴ اسکله برای نقاط مختلف ساحل شناسایی و مجوزات آن ها از سوی دستگاه های مسئول صادر شده و در سازمان بنادر نیز مطرح شده است، عنوان کرد: در فاز اول مجوز ۴۳ اسکله صادر شده و سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری مراجعه نماند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاران سرداران حوزه اقتصادی هستند افزود:باید در عمل به سرمایه گذاران احترام بگذاریم و از شعار بپرهیزیم و از آنها حمایت کنیم تا سرمایه گذاران انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری داشته باشند و کمک کنیم تا در کوتاه ترین زمان بتوانند مجوزهای لازم را بگیرند.

وی در ادامه گفت:در شهرستان نور باید تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم از مهندس تونی شهردار پیگیر،پرتلاش ،خلاق و منظم که اگر بخواهم چند شهردار را در استان نام ببرم قطعا مهندس تونی جز اولین شهرداران هستند چرا که تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری مردم انجام میدهند‌.

حسین زادگان اشاره کرد:شهردارانی که مدیریت شهری موفق شدند شهردارنی هستند که وحدت و همدلی خوبی با اعضای شورای اسلامی شهر خود دارند و رابطه شان را با این عزیزان تنظیم کردند و اعضای شورای شهر از مصدی گری در امورات اجرایی خارج شدند و شان نظارتی،شان سیاستی و مشاوره ای پیدا کردند‌.

شهردار ایزدشهر:

زیباترین پارک جنگلی دنیا در منطقه ایزدشهر

در ادامه مهندس تونی اظهار کرد:عزیزان زیادی برای این پروژه زحمت کشیدند و باید تشکر و قدردانی بکنم از اعضای محترم شورا شهر ایزدشهر که زحمات زیادی برای این پروژه کشیدند و با جلسات معتددی که برای این پروژه برگزار میکردیم فضای آرامی برای تصمیم گیری ایجاد نمودند تا بتوانیم نعمت خدادادی را که در اختیار مردم منطقه قرار دارد به بهترین شکل از آن بهره مند شویم.

شهردار ایزدشهر ادامه داد:اتفاق بزرگی که در استان های شمالی بینظیر است و در دنیا هم کمتر اتفاق افتاده است که فاصله دریا و جنگل کمتر از دو کیلومتر باشد و در مرکز آن رودخانه ای داشته باشیم که بزرگترین دریاچه بسته دنیا را به یکی از قدیمی ترین جنگل های دنیا تبدیل کرده است.

وی گفت:موجودات زنده ای که از عصر یخبندان زنده گذر کرده اند و ما افتخار این را داریم که با حمایت مسئولین شهرستانی و استانی امروز شاهد این مراسم باشیم.

مهندس تونی افزود: سال ۹۷ در نمایشگاه گردشگری تهران تمام طرح را به استاندار محترم ارائه دادیم و ایشان اعلام حمایت ویژه از طرح های گردشگری ایزدشهر نمودند و امروز به لطف پروردگار و حمایت های شایسته استاندار محترم و مسئولین شهرستانی و مدیرکل منابع طبیعی این پروژه را با هزینه اجرایی ۸۰میلیارد تومان رونمایی خواهیم کرد.

شهردار ایزدشهر تصریح کرد:این پروژه بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان هزینه در بر میگیرد و چیزی در حدود پانزه هکتار اسکله را در ضلع شمالی وازرود خواهیم داشت و ساماندهی رودخانه که چیزی در حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد بود و این پروژه در سه زون است که ۸۰ میلیارد تومان هزینه آن است.

وی اضافه کرد:در جلساتی که بهمراه فرماندار در اداره کل بازرسی استان تشکیل شد مبنی بر اینکه واگذاری پارک های جنگلی ممنوع است و حق واگذاری را برابر ماده ۶ نداریم اما در جلساتی که برگزار شد مدیری را پیدا کردیم و امروز توانستیم با انتخاب مدیری خوب بودجه این پروژه را تامین کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن یکی از زیباترین پارک های جنگلی دنیا را در کشور عزیزمان و منطقه ایزدشهر داشته باشیم.

 

فرماندار شهرستان نور:

بهترین بسترهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این شهرستان فراهم است.

دکتر شادمان هم اظهار کرد: شهرستان نور،ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد و بهترین بسترهای گردشگری در این شهرستان برای سرمایه گذاران فراهم است.

وی گفت:یکی از بهترین ظرفیتها برای سرمایه گذاری پارک جنگلی ایزدشهر و نور است که جمع این دو پارک ۷۰۰۰ هزار هکتار است.

فرماندار نور اضافه کرد:بر اساس تاکیدات استاندار محترم، آقای مهندس موسوی قراداد پانزده ساله را برای اولین بار پذیرفت و در اختیار این دو شهردار قرار دهند .

همچنین در مراحل انجام کار ما از  همه جانبه مدیرکل و همینطور دکتر اسماعیلی نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد،امام جمعه،همچنین مهندس رازجویان و اقدامات موثر مهندس تونی شهردار ایزدشهر و اعضای شورای اسلامی شهر ،بهره مند بودیم و فرصت و امکان سرمایه گذاری را فراهم کردیم.

فرماندار نور افزود: سپاسگزارم از شرکت هومن پارس کاسپین که پذیرفت این سرمایه گذاری را در این شرایط حساس و با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در پارک ایزدشهر که یکی از بزرگترین پارک های خاور میانه است انجام دهند.

 

نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد:

شهردار و اعضای شورای شهر ایزدشهر با وفاق و همدلی افقی روشن برای شهر ترسیم کردند

علی اسماعیلی هم با بیان اینکه در شهرستان نور ظرفیت های گردشگری و توریستی زیاد وجود دارد که میتوانیم از آن بهره مند شویم گفت:شهرستان نور دارای چهار پارک جنگلی است که میتوان به پارک جنگلی ایزدشهر و نور،پارک جنگلی کشپل چمستان و پارک جنگلی رویان اشاره کرد.

وی گفت: در ایزدشهر مردم،شهردار،امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر با وفاق و همدلی افقی روشن را برای آینده شهر ترسیم خواهند کردند و گامی بزرگ برای رشد و توسعه و اشتغالزایی برداشتند.

اسماعیلی در پایان گفت:باید در حفظ و نگهداری این جنگل و درختان باقی مانده از عرصه هیرکانی تمام تلاش خود را بکنیم.

 

مدیر اجرایی پروژه پارک جنگلی ایزدشهر؛

همدلی و وفاق مدیریت شهری انتخاب ما را در سرمایه گذاری برای این شهر هموار کرد

دکتر امید فرید فر در این مراسم اظهار کرد:سرمایه گذار و سرمایه به مانند ماهی خیلی لغزنده است و یکی از بزرگترین معضلاتی است که در کشور با آن روبرو هستیم.

وی گفت:اولین چیزی که افراد را در سرمایه‌گذاری و کار در بخش خصوصی میترساند موضوعات مدیریتی در مناطق مختلف است.

فریدفر تاکید کرد:در استان ها و شهرها میبنیم که بین مسئولین و مدیریت شهری هیچ وفاق وجود ندارد و همین امر سبب بی انگیزگی و فرار سرمایه گذار میشود.

مدیر این پروژه افزود:یکی از دلایل ما از انتخاب فرصت سرمایه گذاری در شهر ایزدشهر هماهنگی بسیار خوب و همدلی و وفاق بین فرماندار و مهندس تونی شهردار بسیار باهوش،با استعداد و خوش سلیقه این منطقه است.

وی گفت:پیش بینی سرمایه گذاری این پروژه ۴۰۰میلیارد تومان است ولی آنچیزی که ما پیش بینی میکنیم شاید چندین برابر این مبلغ باشد.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳