كدخبر: 10061 بدون دیدگاه

دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران تاکید کرد: عدم پیگیری نمایندگا در مجلس یکی از بزرگترین مشکلات جامعه کارگری است.

تاریخ انتشار : در ساعت:
دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران تاکید کرد: عدم پیگیری نمایندگا در مجلس یکی از بزرگترین مشکلات جامعه کارگری است.

دبیرمجمع نمایندگان کارگران استان مازندران گفت: نماینده در مجلس باید از مشکلات این قشر آگاهی کامل داشته باشد و با انتقال به مسئولان بالادست، پیگیر سریع رفع مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار قلم ما:

 

دبیرمجمع نمایندگان کارگران استان مازندران در نشست خبری با اعصاب رسانه شهرستان نور با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: خبرنگاران واسطه بین مردم و مسئولان هستند و باید با ارائه درست و صحیح مشکلات به مسئولان در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

مهدی جهانشاهی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیئت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران ۱۱ نفر می‌باشد، افزود: نخستین بار با تصمیم و رأی هیئت مدیره به صورت منسجم نامزدها با گفت و‌گو و بیان نظرات و خواسته‌های جامعه کارگری و بر اساس معیارهای پایبندی به نظام، آگاهی از مسائل و مشکلات روز کارگران و مقبولیت و تجربه انتخاب و معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگی کارگران بزرگترین سندیکای کارگری است، تصریح کرد: سه مشکل اساسی در حوزه کارگری وجود دارد که معیشت کارگران یکی ازمشکلات است و کارگران که قشر زحمتکش و تأثیرگذار در تولیدات داخلی محسوب می‌شوند با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند.

این مسئول تأکیدکرد: با توجه به اینکه متوسط حقوق کارگران باید ۶ میلیون تومان باشد اما در حال حاضر حقوق کارگران یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

دبیر مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران یکی دیگر از مشکلات کارگران را امنیت شغلی بیان کرد و افزود: قراردادهای سفید امضا، استثمار و ظلم به کارگران است که امنیت شغلی را به خطر می‌اندازد و با توجه به اینکه مقرر شد سامانه‌ای در وزارت کار برای ثبت قراردادها بین کارگر و کارفرما آماده شود اما تاکنون اجرایی نشد.

جهانشاهی از دیگر مشکلات مهم جامعه کارگری را عدم وجود نماینده برای پیگری مشکلات این قشردر مجلس دانست و گفت: نماینده در مجلس باید از مشکلات این قشر آگاهی کامل داشته باشد و با انتقال به مسئولان بالادست، پیگیر سریع رفع مشکلات باشد.

وی ساختار نامناسب در قانون کار و عدم نظارت و اجرای کامل قوانین در حوزه کارگری را از دلایل ورود به حوزه انتخابات مجلس در این دوره نام برد و افزود: تصمیم گرفتیم برای نخستین بار با ورود به حوزه انتخابات مجلس بتوانیم در رفع مشکلات کارگران تأثیرگذار باشیم.

این مسئول در پایان گفت: آقایان شمس الدین حسینی در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، محمدعلی محسنی در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نوشهر، چالوس و کلاردشت،ولی الله فرزانه در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نور و محمودآباد، حسین جوادی در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی آمل، ولی الله نانواکناری در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بابلسر و فریدونکنار،سردارمهدی سعادتی و علی کریمی در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بابل، عبدالله رضیان و کیوان مرادیان در حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه و جویبار، و منصور علی زارعی و علی بابایی کارنامی حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ساری و میاندرود،علی محمدشاعری درحوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نکا، گلوگاه و بهشهر به عنوان نامزدهای مورد حمایت مجمع نمایندگان کارگران مازندران با رأی منسجم هیئت مدیره مجمع در لیست انتخابات این دوره مجلس قرار گرفتند.

 

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳